Preocupat prim
Hola Adolescents.cat no se si tinc un problema o no però estic preocupat, sóc un noi d'1'78 cm i peso 56kg, estic massa prim, menjo molt per poder engreixar uns quilos, casi tot el dia estic menjant perquè m'agafa gana, però menjo per treure la gana i res de res, no hi ha manera d'engreixar. La meva mare hem diu que mengi mes perquè hem veu molt prim, fins i tot hem donava vitamines a mes a mes de l’esmorza i hem diu que si segueixes així anirem al metge. El pitjor de tot es que fa 1 any que vaig deixar de fer esport i estic igual. Això si sóc un noi amb molta ansietat i estic en tractament, espero que no sigui per això.
Sisplau contesteu-me lo mes ràpid possible Gracies! necessito saber que hem passa i alguns consells.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapo!
Moltes gràcies per escriure al consultori.
Dons de forma orientativa et podem dir que segons el que mesures i peses, estàs per sota del pes que es considera que hauries de tenir. Així que ens sembla molt bona idea que la teva mare t’acompanyi al metge per tal que et pugui fer una bona valoració i aconsellar-te sobre el què has de fer. També et recomanem que li comentis aquesta preocupació als especialistes amb qui fas el tractament de l’ansietat (imagino que són psicòlegs o psicòlogues), perquè potser això d’alguna manera t’està influenciant i ells et podran donar també un cop de mà.
Sobretot, no t’amoïnes innecessàriament. Pensa que hi ha persones que són, per genètica, molt primetes, i encara que mengin molt no poden engreixar-se, el seu cos és així, no el poden canviar, però estan molt saludables! Per això és molt convenient que et visiti un metge i miri de saber si aquest és el teu cas o necessites algun tipus d’ajuda per agafar el teu pes saludable.
Et dono alguns consells genèrics però recorda que el més important és seguir les pautes del metge o la metgessa.
•        Fa un any que vas deixar de fer esport, potser hauries de valorar tornar a fer alguna activitat física que t’agrades. Es sap moure’ns ajuda a reduir l’ansietat i l’estrès. Relaxa i normalitza el pes.
•       Quan tinguis gana escull aliments que et nodreixin bé com són fruita seca o fruits secs: nous, ametlles, figues...
•        No deixis de sortir amb els amic i amigues.
•        No deixis que els pensaments excessivament preocupants i fins i tot obsessius t’envaeixin. Demana ajuda als pares o als professionals com psicòlegs si et comença a passar això.
•        Si et preocupa massa l’alimentació, el pes, la salut... pots trucar a l’ACAB – L’associació Contra la Anorèxia i la Bulímia 93-454 91 09 per demanar hora i venir amb la teva mare per saber una mica més del que et passa i us puguem donar un cop de mà amb això.
I recorda, el metge et traurà de dubtes! Vés tranquil i explica-li bé tot el que fas. Per què no li proposes ja a la teva mare que agafi hora amb el teu metge?
Ja ens diràs que tal va anar.
Carlota López
Psicòloga
@AcabCatalunya
www.acab.org