M'he engreixat...
Hola!
De l'estiu fins ara m'he engreixat, tinc una talla més, no em sento bé amb mi mateixa, veig a les altres noies de l'insti amb un cos bonic i jo també en vull. No em vull posar tops curts un altre cop, o samarretes curtes com feia abans perquè no m'agrada el meu cos, i vull saber què puc fer.
Menjar, menjo gairebé quasi de tot, excepte peix que no m'agrada gens excepte alguns tipus (sé que el peix és imprescindible per a una dieta equilibrada), de fruita i verdura en menjo, i més coses, etc. En relació amb l'esport no faig, només a l'escola quan fem educació física, però es que necessito alguna motivació per posar-me en forma, aixecar-me del llit i posar-me a fer exercici però no sé com. Sóc molt vaga per això, i a més que em fa cosa anar a córrer sola perquè moltes vegades no tinc ningú amb qui anar perquè estan ocupats. Què puc fer?
Gràcies!
Carlota López Ballestar

Hola guapa,
Abans de tot, moltes gràcies per escriure al consultori i per confiar en
nosaltres.
Tornar de l’estiu (o del Nadal) amb uns quilos de més és molt habitual, ens
passa a molts. Això és degut a que durant l’estiu canviem els nostres hàbits
alimentaris, però quan tornem a la rutina quotidiana i recuperem els àpats de
costum, poc a poc en uns mesos el nostre organisme s’autoregula i recupera el
pes d’abans. En realitat és bastant difícil canviar el pes natural del propi
cos, ja que la genètica determina un 80%-90% del nostre pes i serà un factor
determinant. Així que pots estar-te tranquil·la, és qüestió de temps, ho estàs
fent bé: estàs intentant seguir unes pautes d’alimentació equilibrada.
En relació al menjar, genial que t’agradin les fruites i verdures, segueix
així, les verdures és la base de la nostra alimentació mediterrània. Alguns
consells per accelerar el procés de recuperar el teu pes:
• Menja només si tens realment gana (senyals que t’arriben directament de l’estomac) i deixa de menjar quan estiguis saciada
però no tipa
(saps aquella sensació a l’estómac que et diu que no estàs plena,
ni pesada, podries seguir menjar però ja tens suficient?.. doncs aquesta!).
Moltes vegades mengem sense gana, ja sigui per avorriment, per distreure’ns,
per nervis, per sentir-nos millor, observa si això et passa a tu.
• No passis gana, si
el nostre organisme detecta que passem gana començarà a voler estalviar energia
i no voldrà aprimar-se.
• Quan vagis a menjar pensa en quins aliments saludables t’agraden, per exemple, si és per berenar: quina
fruita t’agrada? quin entrepà et podries preparar? Tingues a mà fruits o fruita
seca, com ametlles, nous, figues... són nutritives i alhora t’ajudaran a
recuperar el teu pes. Et passo un link per saber més d’alimentació