estic preoucupada per una amiga
Bones!
Necessito consells, una amiga meva, de 17 anys, fa unes dues setmanes va tenir relacions sexuals amb el seu millor amic, de 27. No era el primer cop per a cap dels dos, però se'ls va oblidar mirar si el condó s'havia trencat. Ara a ella no li ve la regla, normalment ja se li retrassa, però ara estem preoucupades degut a les relacions de l'altre dia, li hauria d'haver vingut fa set dies. Ell no ho sap, i a ella li fa por comprar-se allò que et diu si estàs embarassada o no.
Què creieu que hauria de fer?
Mariona Busto

Hola stephanie!
Doncs si vol sortir de dubtes, no li queda una altra que fer-se una prova d'embaràs. Si van fer servir preservatiu correctament, en principi no hi hauria d'haver embaràs, recordeu que la regla pot retardar-se per molt motius. De totes maneres, davant d'un retard de més d'una setmana, li recomanem que primer de tot es faci el test d'embaràs (el podeu comprar a qualsevol farmàcia) i sortiu de dubtes. Si surt positiu, haurà de prendre moltes decisions gens fàcils i parlar-ne amb els seus pares i amb el seu millor amic, no li recomanem passar per un tràngol així ella sola. Si surt negatiu i la regla segueix sense venir, li recomanem que demani hora de visita amb el ginecòleg per valorar a què és degut aquest retard.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat