La primera vegada
Hola doctora,
Et volia preguntar sobre una qüestió que em ronda al cap fa uns dies. Em pots explicar una mica el tema de la primera vegada, o sigui quan dues persones decideixen experimentar i fer l'acte sexual.
Helena Angel

Hola Pol,
Doncs la primera vegada s'entén que és la primera
vegada que tens relacions sexuals, normalment el que s'entén per "la
primera vegada" és al que fa referència a la primera relació sexual amb
penetració. A nosaltres ens agrada més entendre-la com la primera vegada
que comparteixes la teva sexualitat amb una altra persona, sigui
masturbació compartida, sexe oral, penetració o el que sigui... Igual
que de primeres vegades no només n'hi ha una, sinó que amb totes
persones amb qui tinguem una relació sexual nova, serà una primera
vegada.
Generalment en aquestes primeres vegades, estarem
nerviosos i nervioses, haurem de conèixer a l'altre, haurem d'estar en
un lloc confortable i còmode, i haurem de tenir confiança en l'altre per
a poder dir el que sentim en cada moment i si canviem d'opinió poder
parar en el moment que vulguem.
Esperem haver-te ajudat una
mica però és complicat per nosaltres donar una resposta més concreta, ja
que la teva pregunta era molt general!
Moltes gràcies per escriure'ns!
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.adolescents.cat/moderaconsultori/ampliacio/www.consultajove.cat
" target="_blank">www.consultajove.cat