Perque no puc oblidar a una persona
Des del desembre de l'any passat em vaig fixar en un noi del meu col.legi, va passar el temps fins que vam sortir. La cosa va durar poc, i ara he vist que he perdut a la persona que més m'importa en aquest mon. Que haig de fer?
Mònica Fernández

Hola guapa!
Gràcies per escriure al consultori d'ADOLESCENT.CAT i estem segurs que t'aniran molt bé els nostres consells. El problema és que has adreçat la teva consulta a l'apartat d'Alimentació, hauries de tornar a escriure a les companyes de psicologia o sexualitat.
Des del meu punt de vista personal puc avançar-te algun consell: no t'aferris mai a cap situació o persona. Quina és la persona més important per tu? ara mateix? i en un futur?... només hi ha una resposta correcte: TÚ.
Així què procura cuidar-te, treure bones experiències de la vida i quan patim (que també passarà) treure bonos aprenentatges per no tornar a caure en la mateixa pedra.
A mi personalment em va anar molt bé entendre que som persones lliures, ningú pot obligar-me a mi a estimar-lo i jo tampoc puc obligar a ningú a que m'estimi. Has d'acceptar el que hi ha.ñ Si vols lluitar tu contra la realitat, perdràs sempre. I patiràs innecessàriament, entraràs dintre d'un bucle tòxic! En l'amor de parella no pot haver-hi exigències, o l'estimes o no. Una altra cosa és quan has trencat acords, compromisos... aquí potser cal intentar aclarir-los i demanar perdó si cal. I si l'altre persona vol perdonar-nos perfecte, sinó també perfecte. No podem fer res més. Hem d'estar en pau amb nosaltres mateixos. Cadascú és responsable de resoldre el "mal" que li han fet, "curar-se" les ferides. Cura la teva ferida, aquest amor per poder obrir la porta a que entrin nous amors :)
Em resum, en meu consell personal si creus que li has fet mal, demana-li perdó i si pots fer alguna cosa més per "arreglar-lo" genial. Però tingues present que ell és lliure de perdonar-te o no sobretot lliure de voler sortir amb tu o no. Estic segura que t'estimarà moltíssim, però potser no com a parella. No t'ha passat mai que li agrades a algun xicot però tu no... Si no t'ha passat, et passarà en algun moment de la teva vida.
Obra el teu cor, no guardis la tristor, el dolor o el rencor dintre teu (et farà ser una noia "amargada"), plora el que et vingui de gust, no et guardis res, un bon consell és escriure un diari i quan ja no tinguis més ganes de plorar surt a gaudir del món. Ara ja saps què vols d'una relació de parella i has après a cuidar-la i valorar-la mes, qui serà l'afortunat?
A veure que t'aconsellen les companyes, elles són les expertes!!!
P.D Recorda que la persona més important al món ETS TU i el que has de fer amb ella és cuidar-te i estimar-te incondicionalment, estar amb persones i fer coses que et facin feliç.
Mónica Fernández
Psicóloga especialitzada en Alimentació
consulta@acab.org
www.acab.org
IFYOUWANT15
Moltissimes gràcies mónica m'ho aplicaré. Petons:*