No sé que fer amb la meva vida...
Hola!
Últimament no sé que em passa però al insti ho passo fatal. Em sento molt sola, que no puc confiar en ningú i que no li importo a ningú. Tinc un grup d'amigues que l'any passat anàvem totes a la mateixa classe però aquest any ens han barrejat i només vaig amb dues d'elles. Ens portem bé i tal però a vegades em sento molt apartada, que no hi pinto res... I al pati ho passo fatal ja que ens ajuntem amb les altres i es formen parelles per xerrar i jo em quedo sola i només em venen ganes de plorar. Que ens portem bé i quan xerrem totes juntes riem però quan es formen grupets ho passo fatal. A més a més sempre hi han les que expliquen tot el que fan amb detalls i a les altres els hi importa però els pocs cops que jo dic alguna cosa es queden amb un "a vale, no m'importa". I que no cal explicar tot però a vegades allò que necessites explicar coses i no sé a qui fer-ho. Què puc fer? A vegades he pensat en canviar d'amigues a l'insti però és que no hi ha ningú més amb qui m'hi pugui fer tan com amb elles. I canviar-me d'insti també ho he pensat però em sabria greu per elles perquè en el fons me les estimo i són importants per mi però jo em sento com un fantasma. Faig activitats extraescolars on hi estic super a gust amb altre gent que no són elles i només desitjo que arribi la tarda però si em puguéssiu dir alguna solució o consell m'aniria bé perquè són moltíssimes hores i ho passo fatal.
Merci per la vostra atenció
Laia Sala

Hola bonica,
Em sap greu que estiguis passant aquesta situació. No és agradable sentir-se exclosa del grup i fa molt mal. Potser hauràs de ser una mica més activa i començar tu les converses. És a dir, no esperis que les altres vinguin a demanar-te les coses, sinó que sigues tu, espontàniament, qui expliqui detalls del seu dia a dia. Aprofita també que esteu dispersades en diferents classes per parlar amb altres persones i obrir-te a elles. A vegades les persones més desconegudes són les que ens fan sentir més còmodes i menys jutjades.
Intenta pensar com actues quan estàs a les extraescolars i fer el mateix quan estàs a classe. Potser ets més espontània? Potser no rumies tant les paraules? Pensa en què fas diferent i segur que t'ajuda a relacionar-te amb les teves amigues de l'escola.
Ah! i recorda una cosa: és fantàstic tenir diferents entorns de gent amb qui et sentis còmode, no has de quedar-te únicament amb un sol grup, d'acord?
Una abraçada!
Laia