molt prima
Hola!
Necessito el vostre consell. Jo crec que estic molt prima, i per això, em vull engreixar una mica, no molt, jo menjo poquet perquè m'atipo molt ràpid. Com podria fer per engreixarme una miqueta?
Mònica Fernández

Hola Guapa!
Gràcies per escriure al consultori d’Adolescent.cat
Abans de tot és important que si creus que estàs molt prima ho parlis amb
els pares, el nostre consell és que aprofiteu la propera visita amb el metge o
metgessa per descartar que no hi hagi cap problema o dificultat mèdica darrera.
Dit això, és molt poblable que tinguis una predisposició
genètica a estar prima i això et dificulti engreixar-te. Perquè el teu cos està sa i no té necessitat d’agafar pes. Cal estimar, acceptar i respectar el propi
cos (només tenim aquest! i ens ha de durar molt), i sobretot no comencis a
alterar la teva alimentació ni el teu cos pel teu compte ja què a la llarga
pots patir problemes amb l’alimentació o el pes, i ser pitjor.
Et podem avançar alguns consells generals:
" target="_blank">alimentació equilibrada i suficient
• La solució no és obligar-se a menjar sense gana sinó a obrir la gana sana i natural. Per això es necessari mantenir un bon estat d’ànim, si estàs angoixada, nerviosa, trista,
preocupada... tot això et pot  afectar a
la gana o al pes. Surt amb els amics i amigues i procura riure molt :)
• O inclús si estàs molt distreta pots oblidar-te de connectar amb les senyals
de gana i menjar menys del que necessites Mira de posar atenció a l’estomac durant tot el dia i quan sentis una mica de gana menja aliments amb energia sana i nutritiva com
per exemple un grapat de fruita seca o dessecada: nous, avellanes, ametlles, figues...
• En lloc d’intentar atipar-te molt als àpats principals menja al llarg del
dia fins estar saciada i alhora sentir-te bé (no sentir sentir-te pessada o amb mal de pantxa). En el teu cas et podria anar bé fer 6 àpats al dia, amb
un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet o un iogurt amb
mel...
• Evitar fer esport en excés o acabar esgotada (1 hora al dia és més que suficient)
i millor si és en companyia i et resulta entretingut. L'activitat física ha de fer-te sentir millor, menys estressada, i donar-te energia per continuar amb el dia.
• Busca estones per relaxar-te i descansar. Dorm entre 8 i 10 hores.
• Si hi ha alguna cosa que et preocupa parla amb els teus pares.
• Tingues paciència, has de deixar-te temps per seguir creixent i per això és
important que no t’obsessionis.
• Espero que alguns d’aquests consells et vagin bé. En qualsevol cas el millor és consultar amb el teu metge o metgessa!
Una abraçada forta i fins aviat,
Mónica Fernández
Psicòloga
consulta@acab.org
www.acab.org