Què puc fer? ........123456
Hola!
El fet és que fa gairebé un any em vaig aprimar bastant per un problema familar, i vaig arribar a pesar 45kg medint 1,60 o així. Ara ja estic al meu pes correcte, m'he engreixat 13kg i estic molt contenta i em veig molt bé.
El que passa és que a les galtes del cul tinc com estries, crec que són, de color rosa, i es veuen molt, i clar em fa molta vergonya al vestuari del cole o de l'equip de voilebol.
Què puc fer? hi ha alguna crema o així? marxaran?
Mònica Fernández

Hola guapa!!
Em sap greu però no podem donar-te cap resposta miraculosa. Les estries es produeixen per un
allargament de la pell que fa que es trenquin les
fibres elàstiques
i/o per canvis hormonals. També hi ha una predisposició genètica i és habitual que
apareguin en persones sanes durant l’adolescència, l’embaràs o amb canvis de
pes. Inicialment són de color rosa i es veuen molt, com a tu, però poc a poc
van perden color fins a quedar blanquinoses i permanentment.
Hi ha diferents tractaments efectius per atenuar
les marques però tots ells són prescrits pel metge o metgessa especialitzat en
la pell (dermatòleg/a) en base al teu tipus de pell i a la qualitat de les
estries. Els millors resultats s’obtenen quan les estries són més recents
(menys de 18 mesos) i encara estan de color rosa. Com tu dius que fa gairebé 1 anys
de la baixada de pes, el nostre consell és que ho parlis amb els teus pares per
demanar visita a l’especialista, com més aviat millor i no deixis passar el temps.
I alguns consells per evitar generar
futures estries:
" target="_blank">alimentació equilibrada, l’activitat física diària i pensament
positiu.
•        Utilitza una crema hidratant per al cos.
•        Consulta al dermatòleg/a
• Per una altra banda, ens alegra molt que
ara estiguis tan contenta i hagis superat un any difícil. La vida està plena de
vivències meravelloses però també de situacions que ens fa patir. La clau és
aprendre de les dificultats i superar-les enfortits, sembla que tu ho estàs
fent molt bé, felicitats guapa!!!
Això sí, pren nota de què d’alguna
manera en tu hi ha algun tipus vincle entre malestar emocional i la gana o
quelcom que et va fer que baixessis tant de pes, això no t’hauria de tornar a
succeir. E
l nostre estomac no està dissenyat per
gestionar les nostres emocions, la seva funció és obtenir energia per viure i
poder portar a terme els nostres projectes i il·lusions. Així que si et torna a
passa un altre cop, mira de parlar amb els pares i demanar ajudar a un
psicòleg/a, ells t’ajudaran a aprendre a gestionar bé les situacions difícils i
donar-li una sortida més saludable al malestar general.
Un últim consell que et donem: no deixis
de fer res només perquè tinguis vergonya. Perquè si ens deixem portar per les nostres
emocions, ens dominaran. Observa que et dius quans tens vergonya i busca exemples que contradiguin aquesta creença o pensament que et fa que reaccionis amb vergonya. Pensa a més que tothom tenim defectes,
oi que ningú és perfecte? Doncs dóna’t permís per tenir defectes com qualsevol personal REAL i
accepta que és normal tenir estries, com ho és tenir
cel·lulitis o granets (les fotos de les revistes i anuncis estan retocades digitalment, porten molt photoshop!!!).
Una abraçada forta! Ah i torna a
escriure al consultori per explicar-nos com t’ha el tractament del
dermatòleg/a si el portes a terme finalment.
Mónica Fernández
consulta@acab.org
www.acab.org