Tinc Dubtes
Hola, bon dia.
Tinc 24 anys i tinc molts dubtes, però els principals son en temes d'amor, en aquest apartat soc molt paradet, em fa molta vergonya preguntar-li a alguna noia sobre aquests temes, mai he tingut parella ni lio ni res, no em considero lleig pero si que soc molt timid i sempre em preocupa el que diran, que pensaran,...
Conec a una noia de fa molts anys pero ara ja fa temps que no ens veiem gaire i quan ens veiem és la tipica conversa de com va, que estas fent i parlar dels temps passats. La trobo una noia molt maca i interessant però nose que en pensa de mi ni si soc el seu tipus, no m'atreveixo a dir-li res. Algun consell?
Moltes gràcies.
Elena Crespi

Hola Pep!
Gràcies per escriure'ns!
Intentarem donar-te algunes claus per a millorar la teva timidesa i tenir millors habilitats socials.
El periodista Francesc Miralles fa un petit recull que ens va molt bé per ajudar-te. Explica que s'han de fer 3 coses per vèncer la timidesa:
1. Millorar l'autoestima
2. Crear habilitats socials
3. Aprofitar els avantatges
Per a millorar l'autoestima s'han de tenir presents els teus èxits, has de ser conscient de les vegades que has fet bé les coses i no sempre centrar-te en quan no has aconseguit allò que volies, has de tenir clares les teves qualitats, que les tens i sovint les obviem i has de preparar-te per a les situacions que més et costes i et són difícils.
Per crear habilitats socials, primer, ha sde tenir en compte que tímida no és aquella persona que parla poc... sobretot, perquè llavors confonem parlar molt amb ser extrovertit i l'objectiu que pots tenir és el de parlar molt (i llavors és quan diem coses fora de lloc perquè ens comportem com no som). El que és important és que guanyis seguretat amb les coses que sí que vols dir i que formen part de tu. Per tant, no et fiquis per terrenys que no toquen i si tens dubtes d'una cosa, una bona manera, és preguntant sobre allò... i ja has iniciat una petita conversa...
I quan parla d'aprofitar els avantatges, ens diu que els experts en timidesa diuen que les persones tímides sou molt desitjables perquè teniu grans qualitats: Sensibilitat, fidelitat, atenció, reflexió, modèstia, misteri i suavitat... i tot això és molt positiu per a relacionar-te amb els altres...
Aprofita tot això i, per si de cas, et deixo un vídeo d'un programa de TV3 que va fer sobre com vèncer la timidesa que espero que et pugui ajudar:
%3Cbr%3E%3Cdiv%20style='width:100%;max-width:100%;overflow-x:hidden;'%3E%3Ca%20target='_blank'%20href=" http:="" www.ccma.cat="" tv3="" alacarta="" bricolatge-emocional="" vencer-la-timidesa="" video="" 3020950="" "="">
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
http://www.elenacrespi.com
">www.elenacrespi.com