ALCOHOL MOOOOLT IMPORTANT
Hola,
Som unes noies que de vegades sortim de festa i com molta altra gent bebem. La cosa és que no pesem gaire i ens fa por que ens passi alguna cosa. Ens podrieu dir com es calcula per saber quanta quantitat hauriem de beure? Osigui si pesem per exemple 42kg, 46kg i 57kg, quants litres hauriem de veure perquè ens dongués un coma?
Gràcies,
Laura Medrano

Hola noies!!
Em sap greu però no podem donar-vos una resposta concreta a la vostra pregunta perquè no sabem fer aquest càlcul. El que sí que us podem dir és que a cada persona l'alcohol li afecta diferent i com és de suposar, quant menys pesa una persona, més li afecta. En el vostre cas la nostra recomanació és que no beveu més d'una copa i ja veureu que amb el pas del temps anireu descobrint quina és la quantitat que el vostre cos tolera bé.
Com diuen els anuncis, s'ha de beure amb moderació i quan noteu que comenceu a tenir "el puntillo", parar immediatament perquè això significa que esteu arribant al límit. També heu de tenir en compte que és molt important menjar bé abans de beure (fer-ho amb l'estomac buit no és correcte ja que aleshores l'alcohol pot sentar molt malament i provocar efectes negatius) i beure poc a poc (no tota la copa de cop).
Tot i així, recordeu que per a passar-ho bé no cal beure alcohol i que si decidiu fer-ho, aneu amb compte ja que no deixa de ser una droga que causa efectes en el sistema nerviós i que pot causar dependència (com el tabac i altres drogues).
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org