Ho sabem tot sobre el semen?
Hola, l'altre dia una meva amiga ens va explicar que si el semen tenia contacte amb l'aire els espermatozoides es morien, aixi que si el semen primer tenia contacte amb l'aire i despres t'entrava dins no et quedaves embarassada.
No s'ho va creure ningu pero ella esta convençuda de que es veritat. Per tant, si el meu novio es corre sobre la meva vagina pero primer ha tingut contacte amb l'aire per molt m'entri despres no em quedare embarassada? Es veritat aixo?
Helena Angel

Hola Popiiis,
La vida dels espermatozous depèn bàsicament del pH de l'ambient i de la temperatura. És molt difícil de determinar quan de temps viuen però el que sí podem dir-te és que si ejacula a l'entrada de la vagina hi ha risc d'embaràs i si ejacula i penetra just després d'ejacular també.
Dins la vagina en període fèrtil (ovulació) els espermatozous tenen una vida entre 48 i 72 hores, ja que estan a una temperatura d'uns 37 graus aproximadament i el pH de la vagina està entre 7 i 7,5.
Fora de la vagina, a una temperatura d'uns 15 graus tenen una vida d'unes 24, màxim 48 hores. tot i que al no tenir les condicions perfectes, els seus moviments aniran disminuint.
Per tant, quan tinguis relacions sexuals amb el teu novio, utilitzeu el preservatiu sempre que hi hagi penetració. Sinó esteu mantenint relacions de risc.
Una abraçada!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat