POSSIBLE DIABETIS
Hola soc la noia de la possible diabetis . Tinc una vida vastant ocupada per els meus estudis ja que faig molt de reforç escolar . Una hora a la setmana faig ''modernjazz'', peró el metge em va dir que no en feia prou , que habia de fer un esport mes actiu com per exemple futbol,basquet,tenis.... Pero tot aixo a mi no m'agrada gens es mes no ho soporto . I habia pensat de fer zumba o alguna cosa d'aquestes per a cremar calories , pero no se seria prou. A part de que el meu temps per a fer extraescolars es molt just. Porto un dieta normal crec jo, pasta 1 o 2 cops a la setmana 1 o 2 arros , cada15 dies una mica de monjetes i convino carn blanca amb carn vermella, l'ou amanida en menjo bastant sobint pero no menjo gaire fruita i menjo molta bolleria . Però desde el dia del metge que ja no menjo bolleria ni tan crosants coses d'aquestes que engreixen . Amb un dia d'insti normal menjo uns 4-5 copsal dia , quan em llevo no esmorzo mai , el 1r pati faigun bocata i al 2n pati o bolleria o galetes o d'en tanen tan una poma (però aixo ara ho bull cnviar habidenment ) . despres dino hi ha tardes que breno i hi ha tardes que no . I despres sopo i ja està .
ESPERO QUE EM POGEU DONAR ALGUNA SOLUCIO!!
GRÀCIES!!
Laura Medrano

Hola de nou i moltes gràcies per tornar-nos a escriure donant aquesta informació!!
Bé, hi ha coses que ja ens has dit que t'agradaria canviar perquè no eren hàbits massa saludables, així que genial. El que nosaltres et proposem és el següent:
ALIMENTACIÓ:
- Esmorzar: sempre sempre s'ha d'esmorzar quan ens llevem. Això és importantíssim perquè és el moment del dia en el que el nostre cos necessita més energia ja que porta tota la nit sense ingerir aliments i per tant estem sense reserves. Idees per un bon esmorzar a casa poden ser un got de llet amb cereals; un suc de taronja natural amb una torrada de pa; un iogurt amb galetes,...
- A mig matí: pel que veig al teu insti feu dos patis. La nostra proposta és que si has fet un bon esmorzar a casa, al primer pati mengis un entrepà petit i al segon pati una peça de fruita. Intenta evitar prendre cada dia sucs de fruita envasats i bolleria ja que tenen molts sucres i greixos que no són saludables. També pots menjar un grapat de fruits secs (ametlles, nous, festucs, cacauets,...).
- Dinar: segueix fent els dinars que feies fins ara, ens semblen molt correctes. Simplement dir-te que els llegums els pots menjar més sovint (tres dies a la setmana està molt bé).
- Berenar: Intenta berenar sempre, ja que així regularàs la gana per a l'hora de sopar.
- Sopar: segueix fent com fins ara.
A nivell de consells generals sobre alimentació, comentar-te que sempre és preferible que t'hidratis amb aigua o sucs de fruita natural abans que fer-ho amb begudes tipus refresc, batuts o sucs de fruita envasats. També dir-te que no hi ha aliments prohibits; hem de menjar de tot però sabent en quines quantitats. Si per exemple t'encanta la bolleria, no te la prohibeixis ja que aleshores patiràs molt i a més augmentaràs les probabilitats de menjar-ne més del compte quan no puguis aguantar més. Si algun dia et ve de gust, pots menjar-ne una mica sense preocupar-te, però només de tant en tant. La fruita dius que no en menges massa...doncs això sí que és una cosa que has d'intentar canviar. Una dieta saludable significa que hem de menjar aproximadament 3 racions de fruita al dia + 2 de verdura.
ESPORT:
L'activitat física com bé saps és tant important com l'alimentació que tenim. Com que estem parlant d'un tema de salut, el nostre consell és que ho parlis amb els pares i amb el metge per a trobar la fórmula per a que puguis tenir més temps per fer esport. També has de pensar en esports que et motivin mínimament ja que sinó potser acabaràs abandonant... i sempre és millor buscar esports en equip ja que així estaràs més obligada a anar als entrenaments i a més t'ho passaràs molt millor que no pas si fas un esport individual.
Esperem haver-te ajudat amb aquests consells! De totes formes comenta-ho a casa amb els pares i  el metge per a que et donin un cop de mà.
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org