dieta saludable??
Hola! Sóc una noia de 16 anys amb hipotiroïdisme, medeixo 1,64m i peso 73kg. Tinc un dubte. em vull aprimar, i avui he mirat una dieta SALUDABLE, no per aprimar; per tant, en aquesta dieta és variada i hi ha fruita cada dia, però per exemple dos àpats a la setmana et surt natillas, etc. Em servirà aquesta dieta si també faig esport? Esport el faig a casa, faig boxa. Em recomaneu altres esports que també pugui fer a casa i que m'ajudaran a aprimar (ràpid, si pot ser?). Moltes gràcies!
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori.
Com tu dius és molt important fer una dieta saludable i equilibrada, on mengis tots els grups d'aliments en les proporcions que toquen.
En el teu cas, al haver-hi el hipotiroïdisme penso que el més important és que si vols perdre pes vagis a un endocrino i a un nutricionista ja que generalment costa una miqueta més i ells saben donar-te pautes especifiques.
Pel que fa al esport és important que et moguis cada dia, ni que sigui caminar. Va molt bé tenir un podòmetre i poder mirar els pasos que fas. Els metges ara diuen que és recomenable caminar 10.000 pasos al dia.
Penso que el millor és que busquis un esport que t'agradi, molts cops també va bé sortir fora de casa i fer activitats al aire lliure i en grup. Així et mous però també et diverteixes.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga