Sexe Oral amb preservatiu.
Hola, voldria saber com és pot fer el sexe oral amb preservatiu, ja que ara no aniré als meus pares a comentarlis que vull ferme les proves. També volia saber si, el VIH només es transmet a base de l'ejaculació, o també el contacte?
Mariona Busto

Hola Oumaigat!
Doncs el que has de fer és col·locar el preservatiu en el penis en erecció i ja podeu començar a practicar sexe oral. Si ho vols, pots provar amb preservatius de sabors que estan fets bàsicament pel sexe oral, veuràs que n'hi ha de diferents sabors!
El VIH el trobem principalment al semen o el flux vaginal, o a la sang d'una persona infectada. Les vies de transmissió del virus són:
• Les relacions sexuals sense protecció amb una persona infectada: penetració anal, penetració vaginal o sexe oral
• Exposar-se a sang infectada, per exemple si es comparteixen xeringues en el consum de drogues, compartir estris d'higiene personal, etc.
• Durant l'embaràs, el part o l'alletament, si la mare està infectada pel VIH, pot transmetre'l al nadó
Per últim, dir-te que pots anar a fer les proves al Centre d'Atenció Primària (CAP) de la teva població i pots demanar-les gratuïtament i de manera confidencial. Dir-te també que al CAP Drassanes de Barcelona pots trobar el servei específic de ITS de la sanitat pública per a tot Catalunya (cal demanar cita prèvia). També existeixen altres entitats on fan proves de detecció del VIH de forma ràpida (pots tenir els resultats en menys d'una hora) i també és un servei anònim i confidencial, com al Centre Jove d'Anticoncepció i Sexualitat (CJAS) de Barcelona (per a joves menors de 30 anys) o al BCN Checkpoint (per nois que tenen sexe amb altres nois).
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per utilitzar el Consultori!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat