Que puc fer perque deixin de pensar que estic anorexica?
Hola, tinc 15 anys i des de petita sempre he sigut prima i mai m'ha agradat mengar ,ara que ja he fet "l'estiron" encara estic mes prima de el normal. La meva germana petita està amb anorexia, i a casa estem bastant pendent de l'alimentació, he vist que es un problema molt greu i des de llavors ( fa mes menys 1 o 2 anys ) m'acabo tot el que hi ha al plat sense queixar-me. Pero tothom en diu que estic massa prima, fins i tot la meva professora a trucat a la meva mare per preguntar-li si tinc alguna malaltia, i les meves amigues i professors em vigilen amb l'esmorzar a l'hora del pati. He parlat amb la meva mare sobre aquest tema milions de vegades pero segueix pensant que faig algu per estar prima ja que pensa que tenin una germana petita amb un problema alimentari, jo podria haver seguit els seus passos. Em portan cada mes al pediatre a controlar el meu pes. Jo no vull guanyar pes perque es el meu cos i em sento comoda, i no vull que això canvï. No ser com fer perque la gent em deixi de vigilar amb el mengar perque no tinc cap problema, soc una persona prima i això no implica que tingui una malaltia.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori. Bé, com tu dius no sempre que una persona està prima és perquè tingui un trastorn de la conducta alimentaria com l'anorèxia. El nostre pes i el nostre cos es així per la nostra predisposició genètica.
Tot i així. també m'ha sorprès que deies que mai t'ha agradat menjar i que no t'acabaves el plat... i això si que és important. Hi ha una constitució però també influeix si mengem poc. Penso que has de deixar-te ajudar per el metge i que si diu que tens que menjar més o menjar certs aliments fer-ho per la teva salut, més enllà de que pugi canviar el teu cos.
Pel que fa als companys i als professors, entenc que et molesti però intenta veure-ho com que és preocupen per tu. No tothom té tanta gent a la que l'importa :)
Em sap greu lo de la teva germana, però si l'estan ajudant tot anirà bé... és important que tu també tinguis el teu espai a casa i que puguis parlar de com et sents.
Una abraçada gran!
Carlota López Ballestar
Psicòloga