Què puc fer?
Hola,
Tinc un dubte, i m'agradaria que me'l resulguessiu. Soc una noia peso entre 65 i 70 kg i mesuro 1,57 m. M'agradaria saber si tinc sobrepès. Sempre el metge m'ha dit que m'havia d'aprimar una mica però no era res alarmant. Però em comparo amb les altres noies de la meva edat i em veig bastant més grassoneta. A l'hora penso q no he de deixar de menjar per aprimar me. Tinc sobrepès? Què puc fer per aprimar me?
Moltes gràcies per tot.
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori. Si mirem el teu pes aproximat i la teva alçada veiem que tal i com et deia el teu metge no és res preocupant però si que podria anar bé que perdis una mica de pes. Tot i així, és important que et prenguis això amb calma i fer les coses bé.
No s'ha de fer per la comparació amb les altres, ja que cada un teniu un cos i una constitució diferent. S'ha de fer per salut i per que tu et sentis bé amb tu mateixa.
MAI s'ha de deixar de menjar per aprimar-te, perquè encara que sembli el contrari, a sobre de ser un gran risc per la salut no aprima. Crec que t'aniria bé fer una visita a un endocrino i demanar hora a un nutricionista perquè t'ajudi i aprenguis uns bons hàbits. No es tracta només de perdre pes, també és important aprendre a menjar bé.
Per últim hi ha el tema del esport. És molt important fer esport i sobretot intentar trobar una activitat que t'agradi... ballar, voleï, etc. La recomanació és fer esport uns 3 cops per setmana a més del que feu a educació física.
Espero haver-te ajudat una mica.
Una abraçada bonica!
Carlota López Ballestar
Psicòloga