L'autoestima després de l'acosament escolar.
Hola!
Farà dos anys que vaig deixar de patir el bullying que em va amargar la infància i part de l'adolescència. El problema és que el meu cas es va solucionar sol i ni profes ni pares hi van intervenir.
El cas es que els insults i els motes que et posen vulguis o no et queden ficats al cap, i a dia d'avui, després d'un llarg temps intentant-ho, no he pogut recuperar la meva autoestima. Quan parlo en públic em sento fatal perquè penso que ho estic fent fatal; quan em canvio de roba no em queda res bé; quan em tallo el cabell no miro el mirall; quan em proposen un projecte complicat em veig incapaç de fer-ho bé... Els casos són infinits...
El cas és que necessito alguns consells per millorar la autoestima. Perquè allò de mirar-me al mirall cada dia i pensar en el que tinc de bo no m'està servint de res.
Moltes gràcies.
Laia Sala

Hola Noi Confús,
Quan has passat una situació d'assetjament o de violència, l'autoestima sol quedar molt malmesa. No és fàcil tornar a recuperar la confiança en un mateix i sovint apareixen certes "frases" o "motes" que sembla que ens han quedat gravats al cervell. Són frases que solen ser molt potents per nosaltres i que ens poden trencar la seguretat en un segon, oi?
Potser podries demanar ajuda a un professional. Sé que no és fàcil acceptar-ho, però a vegades unes sessions amb un psicòleg, poden ajudar-nos moltíssim! Sé que vas sortir sol de la situació d'assetjament, però les conseqüències ja s'estan allargant massa, no creus? Parla amb els teus pares i demana'ls ajuda!
Realment no és fàcil trobar la "contraprogramació" del nostre cervell a aquelles frases destructives que tenim dins, has de buscar la teva. D'on vas treure la força? Què et va ajudar en aquell moment?
I ara...
• Quines són les teves potencialitats?
• Què vas aprendre d'aquella situació?
• Què t'agrada de tu?
• Què els agrada als teus amics de la teva manera de ser?
Espero haver-te ajudat una mica ;)
Una abraçada!
Laia Sala
Instagram: @teràpia25