Urgent! Pastilla del dia després!
Hola!
El dia 30 de decembre ho vaig fer amb la meva parella.. amb la mala sort de que se li va caure el preservatiu i es va correr completament. La regla m'havia de baixar el dia 31 pero igualment vaig anar a comprar la pastilla del dia després el mateix dia 31. Me la vaig prendre i al cap d'una estona vaig anar al lavavo i em va baixar la regla, encara que no se si era la meva regla o la de la pastilla. Em va durar 1 setmana (lo que em sol durar) i la meva cosina que es més gran em va dir que em vindria una segona regla que és la de la pastilla, pero fa una setmana que no em baixa i estic preocupada...
És normal i no m'hauria de preocupar, o hi ha alguna posibilitat de que la pastilla no hagi funcionat?
Si us plau nececito resposta urgentment.
Moltes gràcies.
Mariona Busto

Hola Unicsomriure!
La pastilla de l'endemà té una eficàcia alta (del 80%) si es pren correctament (com tu vas fer, és a dir, com més aviat millor després de la conducta sexual de risc). Si et va venir la regla, en principi es descarta l'embaràs. Si vols quedar-te més tranquil·la, sempre pots fer-te una prova d'embaràs per descartar-ho. De totes maneres, si la regla et va venir el dia 31 de desembre, calculem que al voltant del dia 28 de gener (la setmana que ve) t'ha de tornar a venir, per tant, podem esperar a veure si et ve i si no, fer-te un test d'embaràs per sortir de dubtes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat