El meu pes es correcte?
Hola, tinc13 anys, medeixo 1'65 o així, i peso 56kg, estic bé amb el meu pes?, faig molt esport, però no puc evitar menjar xocolata i a grans quantitats, estic bé? com puc solucionar el tema del menjar?
Mònica Fernández

Hola preciosa!
El teu pes està molt bé! no t'has de preocupar per això, estàs dins la franja de pes saludable. A més fas esport així que genial.
Pel tema del xocolata, és important que no t'ho prohibeixis. Si t'agrada molt pots menjar una petita porció cada dia o bé menjar una porció més gran però un cop a la setmana.
Si tens gana pensa abans quins altres aliments saludables t'agradarien menjar. I utilitza el xocolate per finalitzar un àpat gustós i saciant. Però que el xocolate no sigui el substitut o l'aliment escollit per saciar la teva gana, perquè llavors hauràs de menjar molt i això no li convé al teu cos.
Per exemple, imagina't que tens gana i és l'hora de berenar, pensa llavors de què t'agradaria menjar-te un entrepà. Què et sembla un sándwich de formatge fresc (tipus philadelphia) amb enciam i salmó fumat? O fruita? potser fruita fresca, fruita seca (nous, ametlles, avellanes...) o fruita dessecada (figues, prunes, panses) amb un iogurt natural?
No sé si saps que el xocolate ens ajuda a relaxar-nos i a sentir-nos bé. Potser el que et demana el cos és això, fer alguna cosa que t'agradi, que desconnectis, què descansis... llavors quan et vingui ganes de menjar xocolata pensa "De veritat de veritat tinc gana? Em menjaria una poma o una aminada? Si no és així, llavors, "Per a què vull menjar xocolate?" i si la resposta és donar-te un premi potser en lloc de menjar pots trucar a un amic o amiga i convidar-vos al cine; o si la resposta és que estàs avorrida, potser pots sortir a passejar o fer alguna cosa que t'agradi....Sigues sàvia i buscar altres alternatives al xocolata!!!
Abans d'acomidar-me, tot i que sabem que el teu pes està bé, et deixo aquest link per si a més vols assegurar-te de seguir una alimentació saludable:
http://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/piramide_alimentacio_saludable/
">
Una abraçada guapa!
Mónica Fernández
consulta@acab.org
www.acab.org