ESTRIES? PES ADEQUAT?
holaaaaaa!!
soc noia tinc 16 anys, peso uns 47'5-48 depen del dia, i madeixo uns 1,64. estic be?
tinc estries al cul, i no m'agraden gens! man surtit aquest any, crec que es perque no faig res d'esport. alguna manera perque despareixin? ja se que m'he d'acceptar i merdes ital, pero quan em posu pantalo curt sem veu o si em posu bikini i NO VULL, perque no magrada i punt
GRACIESSSSSSSSSS
Mònica Fernández

Holaaaaaaa i gràcies per escriure!
Doncs pel que fa al teu pes, ja pots quedar-te tranquil·la perquè estàs dins el pes que et correspon per la teva edat, sexe i alçada :)
Pel que fa a les estries em sap greu però no et puc donar la resposta que vols. Dius que "no vull perquè no m'agraden i punt". Malauradament a la nostra vida (inclòs al nostre cos) haurem d'acceptar coses que no ens agraden i no podem canviar. Viure amb ràbia i resignació t'omplirà d'amargura i els problemes no trigaran en arribar. No permetis que res et robi l'alegria i la felicitat i encara menys unes estries! Així que el nostre primer consell és que t'estimis incondicionalment, on estiguis, amb qui estiguis o en la condició que sigui. De la mateixa manera que estimes incondicionalment a un amic o amiga, amb independència de la seva aparença. A més, tothom tenim "defectes", per tant és normal tenir a la teva edat estries, com també ho és tenir cel·lulitis o granets (jo tinc les tres coses! je je je). I no confiïs en les fotografies de la publicitat o revistes, totes porten gran quantitat de retoc digital, PERQUÈ NINGÚ ÉS PERFECTE!
Dit això, anem a veure què pots fer amb les estriques:
Primer has de saber que les estries es produeixen per un allargament de la pell o per canvis hormonals que fan que la pell es trenqui. Hi ha persones que són més vulnerables a tenir-les (predisposició genètica) i és habitual en persones sanes durant l'adolescència com també durant un embaràs o en qualsevol edat quan hi ha canvis de pes i volum. Al principi són molt cridaneres perquè són d'un color rosa més fort, després van perdent color i es queden al final d'un color blanquinós.
El metge o metgessa especialitzat en la pell (dermatòleg/a) pot prescriure't un tractament per atenuar-les. El tractament és escollit segons el teu tipus de pell i el tipus d'estria, per això necessitaràs visitar-lo. Els millors resultats s'obtenen quan les estries són més recents (menys de 18 mesos), així que no deixis passar el temps, parla com més aviat amb els teus pares per demanar visitar a l'especialista!
Per preveure que no sortir més estries et deixo un llistat de recomanacions generals:
1. Evita canvis de pes brusc seguint un estil de vida saludable: alimentació equilibrada, activitat física a diari i pensament positiu (recorda això d'acceptar-se i estimar-se tal com ets...). Més informació a aquest link: http://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/piramide_alimentacio_saludable/
">
• Utilitza una crema hidratant per al cos.
• Consulta al dermatòleg/a en les revisions periòdiques.
• Com veus el fet de no fer esport no és la principal causa que t'hagin sortit però si practiques esport estaràs més sana, millor amb tu i seràs menys vulnerable a que et tornin a sortir, malgrat que de vegades no podem fer-hi res...
Una abraçada forta i ja ens explicaràs que tal el dermatòleg/a.
Mónica Fernández
consulta@acab.org
www.acab.org