Vull aprimar-me!
Bona nit,
Primer de tot gràcies per llegir el meu dubte.
Us explico... Tinc 15 anys, medeixo 1,53 i el meu pes és de 52kg. Ara mateix estic fent quart de l'ESO i cada setmana tinc un examen diferent, cosa que no em deixa fer esport ni cap mena d'activitat. No sé si el meu pes és el correcte, però jo em veig grassoneta i voldria aprimar-me, però és clar, no en tinc temps i menjo bastant. M'he plantejat molts cops fer dieta, menjar menys i menjar-ne tots els aliments saludables, però mai acabo aconseguint-ho. Tinc fa molt i molt de temps la idea de sortir a córrer, però em dona com cosa córrer sola pel carrer, ja que temo a trobar-me a algú o alguna cosa d'aquestes... Tampoc puc anar a córrer amb les meves amigues o perquè no els agrada l'esport o perquè tenen coses a fer.
Quins consells em donaríeu? Em podeu ajudar?
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Gràcies per escriure al consultori.
Si mirem el teu pes i la teva alçada veiem que el teu pes està perfecte, dins la franja del pes normal i això significa que no has de perdre pes, que estàs bé.
Això no significa que no estigui bé seguir una dieta equilibrada i fer esport. Ara està molt de moda sortir a correr però és important que sigui una cosa que t'agradi i em dóna la sensació de que no és del tot així.
Ara tens molts examens però en breus podràs estar més tranquila. Jo penso que està bé trobar un esport o activitat en la que t'ho passis bé. I encara que sentis que no tens prou temps per estudiar segur que dos dies a la setmana pots dedicar una hora a anar a ballar, o a fer qualsevol esport que t'agradi. Et pot anar bé fins i tot per concentrar-te a l'hora d'estudiar.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga