Estic gorda i no se que fer...
És la meva consulta molt bé no se com va, però us explico.
Tinc 15 anys, medeixo 1,69 i peso 75kg aprox, no em sento gens bé amb mi mateixa.
Ja he intentat parlar-ho amb els meus pares, pero no hi ha manera de dir-lis que vull aprimar, no hi ha cofiança. Llavors vull fer algo sense que ells senterin.
Faig esport 5hores setmanas, en un equip. Tampoc puc menjar ensalades perque em fan asco, intento però no hi ha manera...
Llavors si podrieu ajudarme en fer algo deixar de menjar algo nose! Estic desesperada!
Gràcies per llegir!
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori.
Tal i com tu dius estaria bé si baixessis una mica de pes, però és important fer-ho a poc a poc, amb control mèdic i menjant equilibradament.
Per això penso que el millor que podeu fer és demanar hora a un metge endocrino i a un nutricionista. Segueix fent esport, és molt important i saludable.
Al final no només important perdre una mica de pes sino aprendre a menjar bé i adquirir uns bons hàbits. Per fer això no has de fer una dieta has de canviar la manera en que menges i primer de tot que ells mirin que és el que ha fet que t'engreixis una miqueta.
Tot i així, és important que no oblidis que el 85-90% de com som és per la nostre genètica, així que només el 10-15% està relacionat amb el menjar i l'esport.
Tampoc t'obsessionis, pensa que estem parlant d' uns 4 kg no més ;)
Ho dic perquè a vegades ens sentim tant malament que pensem que és molt més el que volem perdre i no és així. Per això possiblement els teus pares no li estiguin donant importancia.
Una abraçada molt gran!
Carlota López Ballestar
Psicòloga