Tinc una amiga que crec que pot tenir problemes alimentaris i no es dona compte
Bones! Veureu, tinc una amiga que mai ha tingut el fisic d'una model, però tampoc està grassa. Ultimament no menja tant, i es vol proposar cada dia fer esport fisic per aprimar. Diu que el seu cos no li agrada gens i que no es sent agust i que això ho vol cambiar, però realment ella no esta grassa ni molt menys, té una cintura estandar i les cuixes una mica mes grasses del normal, però no gaire, utilitza una m a la part de dalt i una 42 de pantalons, per tant jo crec que esta fisicament bé. Que puc fer per fer-li veure?
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori. La veritat és que no tothom és tant bona amiga com tu, pots estar orgullosa.
Pel que ens expliques la teva amiga no té cap problema per el qual realment hi hagi la necessitat de que vulgui canviar. Això ens fa pensar que el problema està més relacionat amb l'autoestima que amb el cos. En aquest cas crec que més que seguir-li la conversa quan parla del cos dient-li que tu la veus bé jo començaria a parlar-li de la seva autoestima.
L'autoestima és com ens veiem a nosaltres mateixos per això si una persona la té baixa no funciona massa que els altres et diguin que estàs bé. Evidentment sempre serà millor que una crítica però no és el que fa que la persona s'agradi a si mateixa. Mira de parlar-li més de l'autoestima i d'anar per la part emocional a veure si funciona i si veus que comença a fer conductes de risc amb el menjar o amb el cos parla ràpidament amb un adult.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga