Com em puc posar "fort"?
Hola, sóc un noi de 14 anys, que encara no m'he desevolupat; no masses pels allà baix, vaja, ja m'enteneu
Sóc baixet i no massa fort, i això em molesta. Què podria fer per obtenir bona musculatura?
Algú em va comentar que desenvolupar la musculatura molt d'hora no era bo
Què puc fer?
Em podríeu recomanar dieta o exercicis?
Gràcies!
Mònica Fernández

Hola guapo!
Gràcies per escriure al consultori d'adolescent.cat! I sobretot et volem felicitar per voler contrastar la informació. Efectivament hi ha hagut molta controvèrsia sobre a quina edat es pot començar a fer exercicis de musculació. Ara per ara, la conclusió dels professionals és que els adolescents que vulguin beneficiar-se de l'entrenament de musculació sense provoca un impacte negatiu sobre el seu creixement, hauran de realitzar-lo sota l'estricte seguiment i supervisió d'un entrenador/a competent i especialitzat, emprant un mètode adaptat a la teva edat i cos.
A més, abans d'iniciar l'entrenament hauràs de consultar al teu pediatre sobre el mètodes de musculació que es vulguin utilitzar.
És preferible optar més activitats en grup, que siguin divertides i a l'aire lliure. A més, es recomana fer un mínim de 60 minuts al dia d'activitat d'intensitat moderada a vigorosa, que pot ser repartida al llarg del dia: caminar, anar en bicicleta, monopatí, patinar, córrer... Esports que impliquin córrer com el futbol, bàsquet, natació, tennis, hoquei, mountainbike...
http://canalsalut.gencat.cat/web/.content/home_canal_salut/professionals/temes_de_salut/activitat_fisica/documents/activitat_fisica_i_salut_a_la_infancia_i_a_l_adolescencia.pdf
">
Basant-nos en les recomanacions generals per la teva edat, t'animem a buscar un activitat o esport que t'agradi i encaixi amb tu, ja que una activitat que et resulti avorrida té moltes probabilitats de ser abandonada. Per obtenir resultats (tonificar el cos i augmentar una mica de volum) necessites temps i per tant, constància i paciència. Que et sembla si consultes al teu centre esportiu municipal, centre cívic, centre joventut... on fan moltes activitats per a joves.
Pel que fa a l'alimentació, tothom ha de seguir una alimentació equilibrada i variada, et podria anar molt bé incrementar el consum de les llegums (molt rics en proteïnes) i la fruita seca com per exemple, nous, avellanes, ametlles... (riques en proteïnes i energia saludable). Procura no saltar-te cap àpat (5 són els recomanables) i veu aigua abans, durant i després de fer esport. Et deixo un link amb més informació sobre les racions recomanables:
http://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/piramide_alimentacio_saludable/
">
I sobretot:  has d'estimar el teu cos i donar-li temps a que creixi amb salut. Si intentes alterar i modificar-lo abans de temps serà pitjor!!! recorda que no som de plastilina i cada persona té (per genètica) el seu cos.
Una abraçada forta i molt ànims (i pàciència je je).
Mónica Fernández Pérez
acab@consulta.org
Mònica Fernández
Hola guapo!
">
Una abraçada forta i molts ànims (i pàciència je je).
Mónica Fernández Pérez
acab@consulta.org