Aprimar!!!
Hola, tinc 16 anys i medeixo 1,64 però peso 72 kg i faig 3 hores d'esport a la setmana. M'agradaria baixar de pes, i sobretot de la panxa, ja que tinc molta panxa i no se que fer.
Ja sé que sempre dieu que ens hem d'estimar tal com som, tot i estar una mica més gordes que l'altra gent, però m'agradaria que em diguessiu algun truc o així per baixar pes.
Gràcies!!!
Mònica Fernández

Hola preciosa,
Doncs tens molta raó, sempre diem que ens hem d'estimar incondicionalment, i això inclou estimar el nostre cos tal com és. Però també diem que si estimes el teu cos voldràs cuidar-lo, oi? Per això hem de seguir un estil de vida saludable, i en això sí et podem ajudar.
El nostre consell principal és que parlis amb els teus pares per demanar visita amb el teu pediatre/a, ell podrà fer-te una valoració complerta i ajudar-te de manera personalitzada a baixar de pes.
Uns altres consells generals que poden anar-te molt bé:
• Menja només si tens realment gana (senyals que t'arriben directament de l'estómac) i deixa de menjar quan estiguis saciada però no tipa (és aquella sensació a l'estómac que et diu que no estàs plena, ni pesada podries seguir menjant però ja tens suficient). Moltes vegades mengem sense gana, ja sigui per avorriment, per distreure'ns, per nervis, per sentir-nos millor. Mira a veure si això et passa a tu, i si és així fes una llista de comportaments alternatius, per exemple llegir, mirar una pel·lícula, escoltar música, trucar a un amic, fer un tomb...
• No passis gana, si el teu organisme detecta que passes gana començarà a voler estalviar energia i no voldrà aprimar-se.
• Quan vagis a menjar (perquè tens gana de debò) pensa en quins aliments saludables t'agraden, per exemple, si és per berenar: quina fruita t'agrada? quins entrepà et podries preparar? tingues a mà fruita fresca, seca o dessecada com plàtan, mandarines, ametlles, nous, figues... són nutritives i alhora t'ajudaran a recuperar el teu pes.
• Recorda que no s'han de prohibir cap aliment, tots es poden prendre! la diferència està en la freqüència i en les racions. Et recomanem que al teu plat cada dia vegis molts aliments d'origen vegetal: incrementa els vegetals, els cereals integrals i afegir proteïna saludable, els llegums són una excel·lent opció. Et deixo un link per saber quins aliments ens convé menjar més i quins menys i les seves racions i freqüència: http://salutpublica.gencat.cat/ca/promocio_salut/alimentacio_saludable/
">
http://salutpublica.gencat.cat/ca/promocio_salut/alimentacio_saludable/
">
• Els productes més processats, és a dir, aquells que en la seva preparació se li han afegit més sucres, greixos o sal, també els pots prendre, però de tant en tant. Si comences a prohibir-te encara tindràs més gana de menjar-los. Sempre que ens prohibim alguna cosa que ens agrada tenim més desig de fer-la, oi? doncs amb això passa igual!
• És molt important que el menjar sigui un plaer, gaudeix a taula d'una bona conversa amb la família :) I menja poc a poc, deixa els coberts entre mossegada i mossegada per posar l'atenció als meravellosos sabors i textures dels aliments a la boca. Triga als àpats principals mínim 20-30 minuts.
• Si tens set beu aigua. Moltes persones confonen la set amb la gana, un consell si dubtes és que abans de menjar provis a beure un got d'aigua i si segueixes tenint gana, llavors pensa què pots menjar que sigui saludable...
• Procura dormir bé, mínim 8 hores i descansar i relaxar-te durant el dia. Si estàs cansada tindràs més gana de menjar aliments rics en sucres, ja que el cos vol tenir més energia.
• Surt amb els amics i amigues, parla amb ells sobre les coses que et preocupen i sobretot intenta riure tot el que puguis. No li donis massa importància a les coses i dóna't també permís per tenir dies més tristos. No existeixen les persones perfectes, ni la vida perfecte! Sabem que les persones més tristes i més preocupades tenen més problemes per mantenir un pes saludable.
• Mou-te a diari. Un cos que no fa activitat física a diari estarà més cansant i per conseqüent tindrà també més ganes de menjar sucres (ja saps... per pujar l'energia). L'activitat física regula molt bé el pes i l'estat d'ànim.
• Es recomana fer un mínim de 60 minuts diaris que pot ser repartida al llarg del dia: anar als llocs caminant, en bicicleta, patins... també compte endreçar l'habitació i ajudar a la feina de casa... Aquí et deixo un link a la piràmide de l'esport amb idees que et poden ajudar a incrementar una mica més l'activitat física (molt bé per aquestes 3 hores que ja fas d'esport, felicitats!!!): http://canalsalut.gencat.cat/web/.content/home_canal_salut/professionals/temes_de_salut/activitat_fisica/documents/activitat_fisica_i_salut_a_la_infancia_i_a_l_adolescencia.pdf
• ">
http://canalsalut.gencat.cat/web/.content/home_canal_salut/professionals/temes_de_salut/activitat_fisica/documents/activitat_fisica_i_salut_a_la_infancia_i_a_l_adolescencia.pdf
"> . Potser al teu Centre Cívic, Centre de Joventut o Poliesportiu Municipal trobes activitats que t'encanten! El nostre consell és que optis per activitats en grup, que siguin divertides (així difícilment l'abandonaràs) i a l'aire lliure.
Per aprimar la panxa o més aviat per tonificar-la, ho aconseguiràs amb els esports habituals, com per exemple la natació. Tot i així, també pots fer exercicis específics per tonifica aquesta zona, mira aquesta notícia: http://www.adolescents.cat/noticia/26958/exercicis/tenir/bons/abdominals/nom/minuts
" target="_blank" style="background-color: rgb(255, 255, 255);">
http://www.adolescents.cat/noticia/26958/exercicis/tenir/bons/abdominals/nom/minuts
Per acabar et passo un link a un vídeo que et podrà ajudar a reflexionar sobre la necessitat d'estimar-nos incondicionalment, des de petits... Una abraçada forta! i molta paciència, els resultats triguen una mica però tu ho vals tot :)
Mónica Fernández Pérez
consulta@acab.org
NT2VjrdQguI" target="_blank" data-saferedirecturl="
;q=
NT2VjrdQguI&source=gmail&ust=1487004388274000&usg=AFQjCNHlAVrAgtRLKJtDOmKSIYPmD3kBnQ" style="color: rgb(17, 85, 204);">
NT2VjrdQguI