FUMAR
Hola Bona tarda. Només volia preguntar quant de temps es queda el tabac (la nicotina i tot el que porta) al nostre cos, és a dir, quant de temps es queda a la sang, i a la orina i al cabell. Mho podrieu respondre? Sé que hem direu que no fumi ni res, però jo ja sé que és dolent, només vull tornar-ho a provar, però per fer-ho, necessito saber quant de temps queda a la sang, al cabell i a l'orina, i també com puc fer per a que marxi més ràpid?
Ho pregunto per si em fan una prova d'aquelles que ho detecta. Vull saber quan de temps m'he d'esperar per a que quan me l'ha faci, dongui negativa.
Gràcies
Laura Medrano

Hola Miriam,
Amb els anàlisis i proves d'orina es detecten el consum de tòxics, però no el tabac. Fumar és dolent i està directament relacionat amb moltes malalties, però no es detecta amb analitiques. La nicotina i tot el que el tabac porta et queda al cos durant anys i malmet varies parts de l'organisme, però tot i que no es detecti amb analitiques, si que es pot detectar amb l'olor que desprén la pell, el cabell i la roba ja que el tabac ho impregna tot fàcilment. La solució és no fumar, però si decideixes fer-ho, rentar la roba i dutxar-se és una possible solució.
El nostre consell és que evitis tornar-ho a provar ja que com saps, és una substància addictiva i que no aporta cap benefici per al cos, però això és decisió teva.
Una abraçada,
laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org