anticonceptius
bon dia, la meva novia i jo portem bastants mesos junts la questió es que jo tinc un problema amb els preservatius i que quan ho fem s´em engantxa molt a la pell i em fa mal i s´acaba trencant. Per tant portem 2 mesos fent servir la "marxa atras" i de moment no em tingut cap problema però com ens estem preocupant ara volem utilitzar les patilles anticonceptives. m´agradaria saber quan de segura es la " marxa atras" i com ha de fer ella per començar a prendres les pastilles i si sabeu algona solució per el tema dels preservatius.
gràcies.
Helena Angel

Hola joan,
Anem per parts, no ens agradaria deixar-nos res per respondre't. Si el preservatiu se t'enganxa a la pell del penis i et fa mal, potser te l'estàs posant al revés o potser necessites preservatius XL, si el problema és la talla. Però en general si col·loques bé el preservatiu i és la teva talla, ha de lliscar i desenroscar-se de forma fàcil.
Pel que fa a l'ús de la "marxa enrere", no és un mètode anticonceptiu. De fet, és una de les pràctiques de més èxit per evitar l'embaràs que aconsegueix precisament el contrari, l'embaràs! Per tant, si encara no heu tingut cap ensurt, heu tingut molta sort! No és fiable i és un mètode de risc ja que NO evita l'embaràs!
I per acabar, si la teva novia vol començar a prendre les pastilles anticonceptives, el que ha de fer és anar al ginecòleg per a demanar-les. Les pastilles anticonceptives són un mètode anticonceptiu (aquest sí) hormonal. Al ser hormonal, un metge especialitzat, un ginecòleg, ha de revisar que la pastilla que li recepti sigui la indicada, i fer un canvi de pastilla en el cas que li sentessin malament.
El que us aconsellem fins que ella no hagi anar al ginecòleg és que comproveu que el preservatiu l'esteu col·locant de forma correcte i que la talla i marca dels preservatius és l'adequada per a tu.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat