Crec que tinc la mononucleosis i no se que fer.
Hola adolescents.
Us explico, fa dos o tres dies que he começat a trobar-me malament, a tenir molt mal de coll, em feia mal els músculs, estava molt cansada etc. Ja he anat al metge i m'han dit que a lo millor tinc la mononucleosis o alguna malaltia que se li assembla.
En cara m'haig de fer la prova pero ja ge estat investigant aquesta malaltia i no té remei, es per a tota la vida i m'espanta tenir-la ja que només m'he liat un cop a la vida i em preocupa no poder fer res més amb algú si no es serio. També tinc por de dir-li al noi amb el que ho vaig fer.
Estic molt espantada i no se que fer perquè això em condiciona molt a l'hora de tenir una relació.
Siusplau adolescents ajudeu-me amb això no se que fer.
Helena Angel

Hola troya015,
Si el metge encara està determinant què pot ser el que tens, tingues paciència. Quan tinguin el diagnòstic definitiu ja t'indicaran el tractament a seguir.
La mononucleosis és una malaltia infecciosa causada per un virus (el virus Epstein Barr) de la mateixa família que el virus de l'herpes. I la seva via de transmissió més comuna és a través de la saliva (petons, compatir gots, llaunes de refrescs, etc...).
En l'adolescència i en adults joves és molt freqüent i els símptomes poden ser febre, faringitis, mal de coll, cansament, etc...
En la majoria de casos no necessita tractament, només repòs i beure molta aigua. En nens, adolescents i joves, es recomana que durant 4 o 6 setmanes (1 mes o 1 mes i mig), evitin activitat física de contacte per evitar lesions causades pels símptomes.
Més enllà de tot això, si el que tens és mononucleosis, no has de patir més. Podràs fer vida normal un cop passis el quadre clínic i ja no siguis "infecciosa".
Parla amb el teu metge i consulta si has de tenir en compte alguna mesura de prevenció o de tractament que nosaltres desconeixem (us recordem que som psicòlogues, no metges).
Ànims, descansa i recupera't aviat!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat