Mugrons inflats?
Hola! Tinc un complexe molt gran però no vull anar al metge a preguntar per això. Es tracta dels meus mugrons, els tinc com inflamats fa uns dos anys (desde que començo a tenir més pit) però només és algo estètic, no em fan mal ni res. Quan tinc fred se m'encongeixen i tenen una forma normal però quan estic amb una temperatura normal estan com inflats i grans i són molt lletjos. La meva mare diu que això és perquè estan creixent (tinc 14 anys) però he buscat informació a internet i he vist que moltes noies el tenen així per tota la vida i no m'agrada gens! Ara per ara no els veu ningú, però potser l'any que ve o l'altre vull tenir relacions i algú em veu desputllada i em fan molta vergonya. I a més quan porto bodies es marca la forma i queda fatal. Vull aclarar que el mugró no sobresurt en punta sinó que és llis però inflamat. La meva pregunta és si això serà així per sempre, hi ha alguna manera d'arreglar-ho o amb el temps es desinflaran i és només per el creixement?
Helena Angel

Hola Anònima18,
Si no et fan mal ni tenen bultos possiblement sigui que estan canviant per adaptar-se a la forma adulta del teu cos. a l'adolescència és habitual que els mugrons canviïn, de mida i en alguns casos inclús de color. Si veiessis que et fan mal sobretot el millor és que consultis amb el metge, de fet no estaria de més que ho fessis per descartar que estigui passant alguna cosa més.
Si és el canvi del teu cos, ho hauràs d'acceptar, igual que canvia la forma del cos, creixen els pits, ens ve la regla i ens canvia la veu. forma part del teu cos i no t'ha de preocupar quan ho vegi una altre persona, el cos de l'altre també haurà canviat.
Una abraçada i moltes gràcies per la confiança!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat