la meva dieta
holaa adolescents!
jo soc una noia molt prima, desde sempre. Quan era petita menjava moltíssim però ara menjo més aviat poquet. no es tracta de cap tipus de trastorn alimentari ja que jo em veig prima i no es q hagi deixat de menjar per voluntat propia, simplement no tinc gana. últimament la gent diu que m'he aprimat (possiblement per l'estrés de la setmana d'examens i 2n de bat en general), i jo mateixa veig com la roba em qeda gran.
No se què puc fer, perque per exemple a lhora de dinar, jo menjo tot el que puc i tot i això m'aprimo.
per altra banda, esta el problema de la meva dieta. sóc incapaç de menjar peix. No puc, ho he intentat, però quan m'ho poso a la boca m'entren arcades i se'm fa impossible, inclús amb el que és per nens petits. De verdura en menjo, poca però en menjo.
la pregunta després de tot aquest rollo es: com puc començar a tenir una dieta més eqilibrada? (de veritat que he intentat menjar perix però no hi ha manera) Es possible que m'aprimi per aixo? Com puc començar a menjar més si no m'hi cap res més a la panxa?
Moltes gràcies i sorry per les faltes.
PD: feu molt bona feina soc molt fan del consultori! :*
Laura Medrano

Hola!!
En primer lloc, gràcies per escriure'ns i per felicitar-nos per la feina que fem.
Amb el que ens expliques no podem saber a què és degut aquesta pèrdua de gana, però si això està afectant al teu físic i estàs perdent pes, és normal que estiguis preocupada. A l'adolescència l'habitual és tenir gana ja que el cos i ment estàn en ple desenvolupament, però sí que és cert que l'estrés pot afectar-hi.
El nostre consell és que tot i no tenir gana, et forcis a fer els cinc àpats recomanats que s'han de fer al dia i que en tots ells incorporis hidrats de carboni, que són font d'energia indispensable per al bon funcionament del cos. Respecte al peix, no passa res si no t'agrada però has de compensar la manca de proteines provinents del peix menjant carn (pollastre, porc, vedella...) i llegum. Això si, de tant en tant intenta fer l'esforç de menjar-ne ja que quan et vagis acostumant al seu gust, olor i textura al final t'acabarà agradant. Hi ha molts tipus de peix, has de trobar el que més t'agradi (o menys et desagradi).
Si finalment veus que segueixes sense gana i que el teu pes segueix baixant, consulta-ho amb el teu metge o metgessa per a que almenys et facin una analítica per descartar alguna anomalia. No esperis massa ja que això podria acabar afectant també al teu rendiment acadèmic i ara que estàs acabant el curs i que deus tenir la Sele seria una pena (el cervell és un gran consumidor de l'energia que el cos obté dels aliments).
Una abraçada ben forta!!
Laura Medrano
Psicòloga
www.acab.org