Tinc por del meu ex
Necessito ajuda i no sé què fer.
Fa més d'un any que vaig conèixer a un noi. Al principi tot era perfecte, com sempre. Ens passàvem les nits parlant, quedàvem amagades. Caminàvem fins llocs ben lluny, i rèiem sempre. El temps va passar i em va demanar per sortir. Li vaig dir que sí. Els tres primers mesos tot anava bastant bé, les típiques baralles que acaben amb un t'estimo.
El problema va ser després. Ell es va començar a posar gelós de tothom, em prohibia parlar amb els meus amics, amb qualsevol noi. No em deixava seguir a nois a Instagram, i quan ho feia s'enfadava molt amb mi. Jo pensava que seria una fase, i que quan agafes més confiança això no passaria més. Com sempre m'equivocava. L'he vist donant cops de puny a les parets, rebotir coses en el terra... M'ha insultat i fins i tot m'ha pagat en un parell d'ocasions... Ho sé, sóc ximple per no haver-ho parat quan podia... Ara el problema és que sap molt de mi. Intento tallar, però sempre que ho faig m'amenaça, em diu que estic gorda, que sóc una puta, que només sé ˝zorrear˝. A vegades penso amb acabar amb tot, amb mi mateixa, encara que sé que no sóc capaç. Estic morta de por del que pot arribar a dir sobre mi, he confiat massa amb ell. I bé sé que no sóc una santa, però vull ser feliç realment i últimament he parlat amb ell i li he dit que s'apunti a un institut a fer bat, perquè teòricament i vaig jo. Ho he fet perquè no vingués a on vull anar jo... Tinc molta por, no sé què fer, ni a qui demanar ajuda, ningú sap que encara parlo amb ell, es pensen que ho he superat tot... I em sento molt sola des dels últims mesos.
Laia Sala

Hola bonica,
Doncs això és maltractament i has de demanar ajuda. Has d'explicar a les persones del teu voltant el que està passant, les coses que et diu i la por que tens.
No pots continuar vivint així. Has de parar-ho i potser necessites el suport de les persones que de veritat t'estimen.
Tu mateixa ja veus que aquesta relació no és sana, que una parella no pot prohibir anar amb les teves amistats, ni obligar-te a deixar de fer coses que tu vols fer, ni fer-te sentir malament. Una persona que t'estima no et fa sentir inferior als altres, no t'insulta ni et ridiculitza.
Has de tallar definitivament aquesta connexió que tens amb ell, segurament s'enfadarà, però tu t'has de mantenir ferma: aquesta relació t'està destrossant i no vols seguir amb ell.
Ets molt valenta, ara només et falta un útlim pas: explicar-ho a casa i a les amigues per ajudar-te i donar-te força per trencar definitivament.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25