Esmorzar...
Bona tarda adolescents!
Fa un temps que tenia pensat baixar de pes, però entre els estudis (em donen ganes de menjar entre hores), que no faig esport, i que no tinc temps, no ho aconsegueixo. He parlat amb els meus pares, però tot i que el meu pare està d'acord, la meva mare diu que sóc molt jove per fer dieta. Però realment em fa falta, perquè estic grassoneta.
Abans d'anar a classe esmorzo, i a mig matí em menjo un entrepà. Despres, a mitja tarda breno.
Volia preguntar-vos, que si encara que no faci dieta, aprimaré si no esmorzo a mig matí i no breno, ja que és l'únic recurs que em queda.
Moltes gràcies!
Mari Angels

Hola!
Ens fas una pregunta molt concreta, i és que si deixes d'esmorzar a mig mati i de berenar, t'aprimaràs.
La resposta és que no. T'explico millor... No sé si has sentit que les persones hem de menjar aproximadament 5 vegades al dia, repartit de la següent manera: esmorzar a l'aixecar-nos, esmorzar a mig mati, dinar, berenar i sopar. D'aquesta forma el nostre cos està alimentat tot el dia i por fer les seves funcions sense patir ni desenvolupar angoixa ni ansietat. Pensa que no solament fent esport cremem calories, el nostre organisme les crema constantment amb les pròpies funcions vitals: funcionament dels òrgans, respiració, el cervell... Estem "programats" per tenir gana cada 3 o 4 hores aproximadament. Si mengem  repartit de la forma que t'he comentat, mai arribes al següent àpat amb massa gana, amb la qual cosa menges la ració que toca, sense menjar de més que és el que passa quan estem moltes hores sense menjar res i tenim massa gana al següent àpat: acabem menjant més quantitat, a més d'haver patit per la gana que hem passat. De la forma que ens has explicat que menges ho fas genial. Solament has de pensar si menges els aliments adequats. Fes repàs de la teva dieta habitual i si menges de forma habitual bolleria, llaminadures, begudes ensucrades o aliments amb molt greix o sucre, limitals a la teva dieta i veuràs com et trobes més sana. La resta d'aliments has de menjar de tot, es a dir: fruita, verdura, peix, carn, llegums, ous, fruits secs, cereals i derivats (pasta, arròs, pa...), així com oli d'oliva. No treguis cap cosa de la teva dieta habitual, únicament limita a un cop per setmana les bolleries i llaminadures, així com galetes. Això i sortir a caminar encara que sigui 30 minuts diaris farà que estiguis sana i ben alimentada.
Per altra banda, has fet molt bé en parlar-ho amb els teus pares. Has de tenir total confiança en ells per qualsevol dubte que tinguis. La teva mare no vol que facis dieta perquè sap que encara no estàs del tot desenvolupada i fer dietes restrictives o estrictes, així com treure qualsevol dels grups alimenticis, pot fer que no et desenvolupis bé o pateixis malalties relacionades amb la carència de nutrients i vitamines.
Espero haver-te ajudat. Una abraçada.