Possible cas d'ansietat, ajuda'm
Hola, recurreixo a tu perquè crec que necessito la teva ajuda, m'explico. Desde ben petita que menjava molt poc i el menjar doncs no em deia res i no em feia gràcia bàsicament,fins i tot amb poc mejar ja estava ben tipa, però fa un temps que tot ha canviat.
Sempre he sigut una noia tímida i amb una gran por al fracàs,però amb la gent que m'envoltava era i sóc molt oberta i disposada a conèixer i socialitzar-se. El principal problema és que crec que em vaig començar a obssesionar, encara que tinc la constitució prima, jo no em veia suficient bé, volia fer molt d'esport i quan no en feia em generava frustació. Evitava tot tipus de menjar calòric durant dies fins que llavors em venien ganes desmesurades i un descontrol de bolleria o aliments ensucrats ja que a la meva ment els tenia prohibits. Seguidament, em venia un sentiment de culpa i tristesa que no sabia com afrontar-lo, el menjar em controlava. A dia d'avui, intento portar una dieta saludable ja que m'encanta saber cada cop més d'ella, però hi ha certs moments que em venen "atracons" per dir-ho d'una manera i nose com ferlos front. Crec que es podria tractar d'ansietat. Fa un temps que vaig decidir que deixaria de menjar carn o seria en ocasions molt esporàdiques, però la meva familia no ho acccepta. No ho troben normal i no els hi puc fer entendre que puc adquerir la protenia d'altres aliments,ja no ser que més fer. A més, sento que cada cop que menjo no m'atipo, quan fa un temps era tot el contrari.
T'agraïria molt que em donessis algun consell que poder superar-ho i enfrontar aquests problemes.
Edat: 18 anys
Altura: 165 cm
Pes: 51-52kg
Per acabar, a l'hora de berenar és quan tinc més gana i nose què és el que m'hauria de menjar perquè m'atipés i fos saludable?
Moltes gràcies de tot cor!
Mari Angels

Hola!
Primer de tot, dir-te que per tal que puguis llegir la nostra resposta hem de publicar-la, si no no tenim forma de poder fer-te-la arribar i penso que és important, ja que estàs amoïnada per una situació complicada. Veuràs que he esborrat algunes parts de la teva consulta, he tret dades que podien ser més personals, així tu pots estar tranquil·la que és totalment anònim, no pateixis.
Ens dius que has dut a terme una sèrie de conductes orientades a canviar el teu físic, tals com deixar de menjar certs aliments que consideres més calòrics i fer més esport, a més de no sentir-te bé amb tu mateixa i amb el teu aspecte. Derivat d'aquesta restricció alimentària, has començat a fer afartaments d'aliments més calòrics, de forma descontrolada. Creus que es tracta d'un problema d'ansietat, i tens raó que una part ansiosa si que hi ha, però el teu problema, pel que entenc a la teva consulta, no és únicament ansiós, pot haver-hi un trastorn del comportament alimentari. Aquests tipus de trastorns engloben diverses àrees de la vida d'una persona, tals com l'obsessió per l'aspecte físic, la insatisfacció permanent amb una mateixa, la forma d'alimentar-nos, els nostres pensaments giren quasi sempre entorn als mateixos temes i a més a més la simptomatologia ansiosa. A més a més, si tenim temporades de més estrés, tot això es pot complicar.
Has estat molt valenta en fer la teva consulta, sempre el primer pas és el que més costa i tu ja l'has fet, així que et felicito. Ara, el meu consell és que busquis ajuda professional. Entenc que ets major d'edat, així que pots anar tu mateixa a buscar l'ajuda, tot i que és difícil quan una persona no sap per on començar. Els trastorns del comportament alimentari s'han de tractar de diverses formes, amb un equip multidisciplinar que inclogui metges, psicòleg i nutricionista, ja que hi ha moltes coses que modificar (hàbits de vida, pensaments sobre una mateixa) i sense ajuda és molt difícil, per no dir-te impossible. Et recomano, si et sembla bé, que et possis en contacte amb nosaltres (sóm a l'ACAB, associació contra l'anorèxia i la bulímia, a Barcelona) a la següent direcció: consulta@acab.org. Tot el que fem és gratuït i et podrà atendre una persona que t'orientarà, de forma privada i presencial, sobre els passos a donar per tal d'esbrinar quin és el teu problema i com trobar el tractament adequat. El que et passa té solució, no ho dubtis, però has de donar el següent pas.
Per altra banda, et recomano que, si tens alguna persona de la teva confiança, l'expliquis com et trobes i què t'està passant. Moltes vegades les persones necessitem recolzament emocional físic, ens ajuda a veure les coses d'altra forma i donar els passos de forma més segura. També et pot acompanyar si decideixes fer-nos arribar la teva consulta i demanar visita amb nosaltres. No t'ho pensis, esperem la teva consulta!
Per últim, ens has deixat el teu pes i alçada i, calculant el teu índex de massa corporal (IMC) ens surt que etàs una mica per sota del pes normal en funció de la teva alçada. Això és un altre símptoma més.
Espero haver-te ajudat, i també espero tenir notícies teves aviat.
Una abraçada.