No tinc forces ni per menjar...
Hola! Primer de tot moltes gràcies per la vostra feina!
Fa un mes que m'he enfadat amb la meva millor amiga. Ara fa poc, em va explicar que s'havia intentat suïcidar i que es tallava. Des d'aquell dia que no tinc força per res. Quasi no ric, ni parlo. Ara no tinc forces ni per menjar. Quan menjo em venen ganes de vomitar. Intento menjar però no puc. També he començat a tallar-me intentant compendre la meva millor amiga. Ho trobo absurd i em sento dèbil. El problema és que tinc moltíssima gana però no puc menjar.
Mari Angels

Hola!
Si t'he entès bé, dius que et vas enfadar amb la teva millor amiga i, desde llavors et trobes malament. A més a més, ella fa poc t'ha explicat que s'ha intentat suïcidar i que s'autolesiona (els talls) i això et fa sentir pitjor encara. T'afecta fins al punt de que no pots menjar tot i tenir gana i has començat a fer el mateix que ella per intentar entendre el seu estat d'ànim.
Això que ens dius és greu. El fet que la teva amiga s'hagi intentat suïcidar i que s'autolesioni és motiu per que la portin a un metge i a un psicòleg. S'ha d'esbrinar per què es comporta així. Tu com amiga no pots fer cap altra cosa que escoltar-la, ja que l'ajuda que ella necessita és professional, és molt important que entenguis això, ja que el que tu hauries de fer és dir-li als seus pares tot el que està passant. Entenc que et costi donar aquest pas, però serà la única forma d'ajudar a la teva amiga a que no segueixi fent-se mal. Per altra banda, e igual d'important, ens dius que tu també has començat a fer-te mal, a tallar-te per entendre la teva amiga. Tallar-te no farà que l'entenguis millor, ja que aquesta conducta, com t'he dit, té a veure amb problemes molt personals e interns, mentals, de la teva amiga, i el fet de tallar-te tu no et donarà cap resposta, solament aconseguiràs fer-te molt de mal i estar cada cop pitjor. Has de deixar de fer això des d'ara mateix, no et continuis fent mal. El problema que estàs tenint amb el menjar pot respondre a la situació d'ansietat i tensions que estàs patint. T'aconsello, i espero que ho facis, que parlis amb els teus pares per tal que sàpiguen què t'està passant i com t'estàs sentint. Ells són les persones que més t'estimen a aquest mon, i tot i que al principi s'espantin o tinguin por del que et pugui passar, faran tot el possible per ajudar-te a tornar a estar bé, a més d'ajudar-te també a poder informar als pares de la teva amiga  del que està passant. Una cosa sí que has de tenir molt clara, i és que quan els problemes afecten al nostre cap, com el de la teva amiga, no es poden arreglar sense ajuda dels pares i dels professionals adequats. Estic segura que, tot i que t'hagis enfadat amb la teva amiga l'estimes molt, i si la vols ajudar la única forma que hi ha és la que et dic.
Quant al tema de no poder menjar, et recomano que intentis fer-ho encara que et costi. Comença per menjar coses que et vinguin molt de gust en petites quantitats i vàries vegades al dia. Així no tindràs tanta gana i et començaràs a sentir millor. Mica en mica veuràs com comences a poder menjar més quantitat, però és important que no passis tot un dia sense menjar res, ja que això farà que cada cop estiguis més dèbil. Has de beure també molta aigua. Prova a començar amb peces de fruita, que segurament t'obrin més el desig de menjar i puguis menjar de forma normal mica en mica.
Si no trobes la forma de parlar amb els teus pares, una manera molt senzilla és mostrar-lis la consulta que ens has enviat i la nostra resposta. Així ho entendràn bé i a tu et costarà menys.
Espero haver-te ajudat, t'animo a donar el pas de parlar-ho.
Una abraçada.