M'engreixo i no se perquè.
Hola,
Porto ja uns dies que faig exercisi cada dia amb unes aplicacions que tinc al mòbil i faig coses per separat com senderisme, surto a còrrer per barri i per la platja, no em salto cap entrenament de basquet... També controlo la meva alimentació, no mejo a deshores, em faig amanides, per berenar per exemple agafo fruita... Però avui m'he pesat i m'he engreixat 6 kilos. No obstant aixó, jo em sentia molt be amb mi mateixa i quan em miro al mirall no penso que m'he engreixat, al contrari, jo m'esperava baixar de pes. No ho entenc, teniu alguna explicació?
Merci.
Mari Angels

Hola!
El nostre pes, tot i ser una variable constant (quasi sempre es manté dintre d'unes xifres) pot variar en funció de moltes coses. Tu ens dius que menges de forma saludable ja que menges amanides i fruita (has de menjar també cereals, proteina i alguns greixos per tal de tenir una dieta saludable i equilibrada). També ens dius que fas molt esport i que, tot i això has engreixat 6 kg. És curiós perquè tu mateixa ens dius que no et veus malament i que creies que havies aprimat, així que pot haver passat que la bàscula no vagi bé. De totes formes, has de saber que normalment, quan augmentem les hores d'exercici diari, el nostre pes també augmenta, t'explico: el pes de les persones no únicament està format pel greix, sino pels nostres òrgans, ossos i massa muscular. La massa muscular augmenta en funció de l'exercici que fem, es fa més forta i, per tant, el seu pes també ho fa. Així, és normal que una persona augmenti de pes quan augmenta la quantitat d'exercici físic i no té res a veure amb engreixar, sino amb la fortalesa del teu propi cos. No t'espantis, és molt normal. De totes formes, jo em quedo amb una cosa que tu mateixa has dit: et veus bé i et sents bé amb tu mateixa. Llavors, el que menys t'ha de preocupar és el pes que fas, sino que tu t'agradas tal com ets.
Una abraçada.