Quan estic en època d'examens em dóna per menjar
Hola adolescents! M'agradaria explicar-vos una situació que em passa sempre: quan estic en època d'examens sempre m'entra la gana. No se com m'ho faig però són unes ganes de tenir alguna cosa a la boca per mastegar; no se si serà per culpa dels nervis de l'examen o sinó per algun trastorn alimentari. Sabeu alguna manera en la qual descarregar els nervis d'una altre manera que no sigui menjant?
Gràcies pel vostre temps!
Mari Angels

Hola!
Això que ens dius que et passa és una cosa bastant habitual. Quan les persones estem en èpoques de nervis o estrés, com tu ara amb els examens, moltes vegades el nostre cos no sap com fer fora els nervis i troba la forma equivocada de fer-ho, en el teu cas t'entra més gana, així com en altres casos passa el contrari i es perd la gana. Segur que saps que el nostre cervell menja glucosa (sucre) i normalment si estems estresats el nostre organisme augmenta la necessitat de glucosa per funcionar més ràpid, i la forma més inmediata és mitjançant  aliments amb molt de sucre. L'important és que t'has adonat que això és degut als nervis, amb la qual cosa no té pinta de ser un trastorn del comportament alimentari. Intenta trobar la forma de desestresar-te sense augmentar la quantitat de menjar. A moltes persones els va molt bé sortir a caminar, escoltar música, parlar una estona amb algú, o qualsevol altra cosa que et distregui una estona i el teu cap pugui descansar. Pensa que és tant important estudiar per aprovar com descansar cada estona per poder asimilar bé els coneixements. De fet, et recomano que quan portis una hora estudiant, descansis 10 minuts, t'aixequis de la cadira i vagis a rentar-te la cara amb aigua ben freda abans de tornar a sentar-te. Veuràs com descanses i t'ho prens de forma més relaxada. També t'aconsello que dormis al menys 8 hores, no perdis hores de descans. A més a més, fes 5 àpats al dia, no et saltis cap i a les hores que toca. Amb aquests petits trucs i menjant a les teves hores, ja veuràs com notes que l'ansietat baixa i no tens tanta necessitat de menjar. Un altre truc és mastegar xiclet sense sucre.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.