Els meus pares no hem deixen sortir de festa...
Hola!
Faig aquesta consulta perquè hi ha un tema que em molesta bastant, i és que els meus pare no em deixen sortir de festa. Entre setmana no quedo mai amb els amics, només quedo els divendres, però quan quedo m'agradaria estar més rato amb els amics del que estic. Els meus amics estan de festa més o menys fins les 2 o 3 de la matinada, i a mi només em deixen fins les 22:00. Jo crec que és lo més normal que un noi de 15 anys vulgui estar de festa fins tard un divendres, però voldria que algú em digués sincerament si el més normal és que la gent de la meva edat no estiguin fins les 2 o 3 de la matinada o és que els meus pares són uns rancis...
Laia Sala

Hola anònim,
No hi ha una norma establerta sobre els límits a l'hora de sortir de festa, cada família s'organitza en funció d'uns valors, d'unes creences, de la seva experiència prèvia o, fins i tot, del contacte amb altres famílies.
Jo t'animo a intentar parlar amb els teus pares sobre aquest tema i buscar algun acord o un punt intermig. Segurament no et deixaran sortir fins les 3 de la matinada de cop, però potser podeu pactar quins dies "especials" pots sortir més estona o què pots fer per guanyar-te la seva confiança. Parla amb ells de manera clara, exposant els teus arguments (i escoltant els seus!). No t'alteris a la primera negativa i busca quin motiu hi ha darrera (la teva edat, la seguretat, el tipus de festa...), potser això t'ajuda per poder negociar ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25