Vegetariana
Hola! Fins fa poc no m'havia parat a pensar per què menjem carn i quines són les conseqüències d'això. Desprès d'informar-me, m'he donat compte de tot el que hi ha darrera de la indústria càrnica i he pres la desició de fer-me vegetariana.
Tinc dubtes pel que fa a la meva salut alimentícia al no obtenir proteïna animal, ferro com també la vitamina B12. Hauria d'anar a un nutrcionista o puc eliminar la carn i el peix de la meva dieta definitivament de un dia a un altre?
Gràcies.
Laura Medrano

Hola bonica!
En primer lloc, gràcies per escriure'ns. Està molt bé que ens hagis fet aquesta consulta abans de fer el canvi de dieta. La decisió que sembla que has pres és quelcom important i que com bé saps, s'ha de fer bé i estar informat per no tenir problemes de salut.
En la nostra opinió no hi ha cap problema en que facis una dieta vegetariana, però recomanem esperar fins als 18 anys per fer el canvi. De totes formes el més important de tot és que t'informis i que especialistes en nutrició t'expliquin què és el que cal tenir en compte per tenir una dieta equilibrada i saludable i com bé dius, que t'assessorin sobre els complements que et pot caldre prendre (B12).
Nosaltres a través del consultori no et podem fer cap recomanació concreta però si que t'animem a que demanis assessorament i que un nutricionista-dietista t'acompanyi almenys durant els primers mesos de canvi d'alimentació. Podràs eliminar la carn i peix de la dieta però has de saber com fer-ho i com convinar la resta d'aliments per no tenir una alimentació desenquilibrada.
Un petó!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org