Que faig amb la meva companya de feina?
Aquest es el meu problema...
Resulta que vaig començar a treballar en una residencia d'avis y em va tocar amb una companya que quan em va veure per primer cop , ella volia parlar amb mi , em deia coses y posavem juntes inhaladors i gotes i tambe marchavem juntes als vestuaris me esperaba y tot, el problema es que soc una persona molt timida, insegura i vergonyosa en exces, per tant no feia contacte visual y responia amb paraules curtes , tampoc parlo gens amb ningú. Un dia tot va cambiar, vaig pujar de berenar y no li vaig dir que ja habia pujat i directament em vaig posar per feina per que em pensava que ja m'habia vist. Em va dir que per que no li habia dit res y desde aquell dia ja no parla amb mi m'evita i em diu hola d'una manera molt seca i seria i s'enfada quan li poso dels nervis seogns ella. Un dia la dona de la neteja em va dir que per que era tan seria amb ella y no teniem contacte, li vaig respondre que ella era aixi amb mi, hiavors em va dir que intentes parlar mes en ella per que era molt bona dona y que li va fer mal no tenir contacte . Ara la nota depresiva y encara no em crec que estigui aixi per mi. Em sento una mala persona y la culpable de la seva conducta pero es que jo soc aixi y m'hes imposible cambiar , no vull parlar amb ella per preguntarli que li pasa per que nomes es una companya no trobo el sentit de que no m'acepti com soc i que tampoc tindria cor de fer-ho
vuy consells per no estar tan malament cada vegad que vaig al treball y que em doni un baix estat d'anim de sobte quan la vec, no puc estar aixi , vull consells per aprendre a que no em faci tant de mal una tonteria com aquesta.
Laia Sala

Hola!
Crec que tot és fruit d'un malentès. Ella no està demanant que canviis la teva manera de ser, sinó que no ha entès la teva conducta. Si et poses en el seu lloc veuràs que ha intentat ser amable amb tu, que t'ha parlat des del minut 1, que t'ha ensenyat coses, que t'ha esperat.... tot per fer-te l'estada a la residència una mica més còmode! I què ha rebut a canvi? Poques paraules i que no li parlis quan entres a una habitació.
Segurament això va ser la gota que va vessar el got i ha adoptat una altra actitud per defensar-se: la ignorància (tot i que potser no és el seu estil).
No és necessari que et disculpis ni que vagis a explicar-li tota la teva vida. Simplement apropa-t'hi, fes-li algun comentari, demana-li què tal el cap de setmana, ofereix-li la teva ajuda, demana-li consell.... Si tu inicies una mica el contacte veuràs com ella se suavitzarà ràpidament i tornareu a tenir més bona relació.
Evidentment és un lloc de feina i no és necessari que sigueu súper amigues, però un bon clima de treball (algunes dosis d'humor, un somriure, un interès cap a l'altra persona...) sempre ajuden a passar millor les hores, no creus? ;)
Fes la prova durant una setmana i comprova els resultats.
Una abraçada i bon inici de curs!
Laia Sala
@teràpia25