Vull aprimarme, no se que em pasa
Hola! desde fa uns mesos que no estic conforme amo la meva imatge. Al maig mes o menys, vaig començar a fixarme molt en les calories que tenien els productes que anava a menjar. Al juny- Juliol vaig deixar de fer-ho perque vaig deixar aquest tema de banda pero desde fa 2 setmanes he tornat a fer-ho. Vull aprimarme una mica perque no em veig bé, tot i que la gent em diu que estic bé. Sempre el meu pes esta entre 45-46kg, actualment peso 45 i medeixo 158-159cm. M'agradaria baixar 2kg o 3kg per veure'm millor. També alguns cops he llençat part del meu plat al lavabo aprofitant que estaba sola per no menjar tant, no se si estic començant a tenir un transtorn alimentari o basicament vull aprimarme i ja. Ara al setembre tornar-he a fer esport així que aixo em servira per fer exercici
Alba Garcia

Hola bonica!
Gràcies per escriure al consultori.
Ens expliques que vols aprimar-te per veure't millor, que algunes vegades no et menges tot el plat de menjar, que et fixes amb les calories dels aliments i que vols fer exercici per perdre pes.
Amb el teu pes i la teva alçada he calculat l'índex de massa corporal i ens ha sortit que estàs a la frontera entre un pes saludable i un infrapes. No necessites baixar de pes! Si comences a fer coses per aprimar-te, podries posar en perill la teva salut tant física com mental.
Perquè en comptes de voler canviar el teu cos, no canvies la manera en com el mires? La societat ens apreta per estar extremadament primes, i hem de lluitar contra això. Només hem de posar-nos l'objectiu de perdre pes quan ens hi va la salut, quan ens ho diu un metge o una metge,... si estàs bé, sana, no t'hauries de plantejar aprimar-te. Per tant, per veure't millor podries començar per mirar el teu cos i dir-li les coses boniques que té, i a aquelles parts que potser no t'agraden ara, ser capaç de buscar-lis una cosa positiva.
Fer esport és molt bo per la nostre salut, però sempre recomanem que ha de ser una activitat per passar-ho bé, per desconnectar, per gaudir... si fem esport amb l'únic objectiu de canviar el nostre cos, es podria convertir en una obsessió, o ens podria resultar frustrant per no aconseguir-ho (a vegades podem fer petits canvis, però en realitat cadascú té una complexitat que és la que és).
Dius que no saps si estàs començant a tenir un trastorn de la conducta alimentària i nosaltres des d'aquí no ho podem saber. Si vols a partir del setembre ens pots trucar al 93 454 91 09 i en podem parlar més tranquil·lament.
Espero haver-te ajudat!
Un petonet :)
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org/
">www.acab.org