Dilema Etern
Bones! Mireu, ara mateix estic en una situació un tant xunga mentalment. És una cosa que he anat arrastrant des de sempre. Ara ja tinc els meus 17 anys tirant ja als 18, dels quals 10 d'aquests vaig patir bullying (tant cibernètic, com físic, com psicològic). Fa tant sols 1 any que m'he canviat d'escola per estudiar batxillerat i ara estic en un ambient diferent i em sento com l'ovella negra. Veig a tothom amb infinitat d'amics, gent que és com jo (afamada de saber i estudiar) que sempre han estat ben tractats, tots els meus amics tenen o han tingut una relació amb alguna altra persona, s'han sentit estimats i han viscut plenament la seva minoria d'edat, i sento que jo no ho he fet. Sé que potser patir em fa més fort, que he madurat abans que els demés i penso d'una manera particular, però això tant sols són tiretes per tapar un trau. Estic estancat i penso tots els dies que podria haver arribat a ser si no m'hagués passat tot allò de petit. Podria haver estat molt més sociable, però ja d'un bon inici vaig entrar a la nova escola amb por de tornar a caure al mateix pou d'on tot just havia sortit. Ara que estic acostumat al nou entorn, me n'adono que he arribat tard, tothom té els seus grups ben formats i jo que no he entrat enlloc, em quedo fora, sol, com sempre. N'estic fart de tot això, vull tornar a somriure i com a mínim sentir-me estimat un sol cop per algú, però considerant les circumstàncies, crec que demano massa. Ho he provat tot, roba, manera de ser i de dir les coses... Però no aconsegueixo re i porto 10 anys intentant-ho i caient una vegada rere una altra. Què en penseu?
Laia Sala

Hola Bluesman,
El que has viscut forma part de la teva història i no pots continuar pensant vides alternatives. Incloure-ho en el propi relat no és fàcil i potser pots demanar ajuda  a un professional (per evitar que la por a repetir-se faci que et comportis de manera diferent).
Per altra banda, no arribes tard enlloc. Les persones necessitem un temps per agafar confiança i deixar-nos anar. Hi ha persones que van molt ràpid i d'altres que necessiten més temps. No passa res, tot forma part de l'espècie humana.
Intenta conèixer gent amb qui tinguis cert feeling, persones que et donin confiança o et facin sentir segur. Intenta descobrir com són, parla-hi i proposa alguna activitat al cap de setmana o alguna tarda. No defalleixis, a vegades els altres també necessiten temps (tots portem les nostres motxilles i no sabem quines pors té l'altra persona).
Intenta obrir-te a diferents espais i, si et ve de gust, apunta't a algun esplai, associació o entitat com poden ser els diables, castellers, xaranga, escoltes, festa major jove, esport..... així també tindràs diferents ambients i veuràs que les relacions entre persones són senzilles i complicades al mateix moment.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25