Semblara fals, pero vull guanyar pes
Hola, tinc 16 anys i tinc un petit problema,
Vull guanyar pes pero no tinc gana a les hores dels apats principals i menjo molt poc, i sumat a que la meva constitucio es prima, per tant engreixar-me em costa horrors es imposible per mi guanyar pes i mantenir-lo. Apart d'aixo tinc molta "ansietat" a l'hora de menjar, el meu pare esta constantment pendent de que menji i aixo em posa nervios i em treu la gana, i apart tinc molta por "d'atragantar-me" perque m'ha pasat algun cop. medeixo casi 1,80 i peso 52kg, crec que és execivament poc
Sisplau doneu-me algun consell
Gracies
Alba Garcia

Hola!
Primer dius que la teva constitució és prima, i que vols guanyar pes. Pensa que encara tens 16 anys i el teu cos s'està desenvolupant. Segurament entre dos i tres anys, notaràs que el teu cos encara va fent canvis. Per tant, mira d'acceptar com és el teu cos, i si et preocupa molt el tema del pes, vés al metge per veure si està tot correcte! També li pots comentar el tema de que a vegades no tens gana.
Pel tema del menjar, si dius que a vegades tens por d'ennuegar-te, que et poses nerviós, que perds la gana... Explica-li al teu pare que et preocupa tot això, i que voldries menjar més, però no tens gana... a veure si així la pressió et baixa. Intenta que cada cop que t'asseguis a la taula sigui un moment tranquil, que puguis anar menjant a poc a poc, mastegant bé perquè no t'ennueguis, ...
Pots participar en preparar el menjar, o fins i tot algun dia fer-lo tot tu, i això et farà estar més motivat i potser et costarà menys menjar.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
www.acab.org