Tinc sobrepès?
Hola! La veritat és que ja porto temps que no em sento còmode amb mi mateixa. Sóc una noia amb curves, i d'això no em puc queixar, però ns trobo que tinc massa cadera, cuixes i una panxa no totalment plana. Així que sempre m'estic queixant d'això. Mesuro una mica més de 1'65, i peso uns 60 kg aproximadament… és sobrepès?
He intentat fer sport per reduir tot això, però no em serveix. Me mare no em deixa fer dieta pk em diu que sóc molt jove i que no la necessito…i molts dels meus amics i amigues em diuen que estic perfecte i que el meu cos és mol maco…po ns si és pk no m'acabo d'acceptar o què que jo penso que no tenen raó:
Hi ha alguna solución per baixar de pes i que se'm reudeixi tot?
Alba Garcia

Hola bonica!
Primer de tot, amb el teu pes i la teva alçada hem calculat el teu índex de massa corporal, i estàs bé! Tens un pes saludable, NO estàs en sobrepes. Per tant no hauries de plantejar-te baixar de pes, perquè si ara estàs bé, podries posar en perill la teva salut!
Potser el que passa, és que el teu cos últimament ha anat canviant (amb la pubertat) i no acabes d'acceptar-lo.
La societat ens marca uns canons de bellesa que fan que mai estem contentes amb el nostre cos. Però cal que siguem totes iguals? No cal tenir la panxa plana per ser guapíssima! Dius que t'agraden les teves curves, que "no et pots queixar" doncs, clar que sí! Potser el que necessites és acabar de acceptar el teu cos i estimar-lo! Trobar-lo bonic, i estar segura de tu mateixa.
Fer esport és molt bo, no només pel físic sinó per sentir-nos millor! Ens ajuda a descarregar, a sentir-nos més motivades,... és molt positiu sempre que no es faci de manera obsessiva. Si fas una mica d'esport, per passar-to bé, està molt bé!
Espero haver-te ajudat!
Un petonet ;)
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org