Verdura
Hola, tinc un problema amb les verdures/hortalisses.
No m'agraden gens, fins al punt d'arribar a vomitar (literalment, més d'una vegada m'ha passat). Fins i tot m'agafen arcades amb l'olor o en pensar-hi.
Tinc com quatre categories:
M'agrada:
- Pastanaga
Ni fu ni fa:
- Enciam
No m'agada:
- Tomàquet
- Carbassa
- Rave
- Patata
Arcades:
- TOTA la resta (sobretot coliflor, bledes, pebrot...)
Necessito ajuda!!
Sé que és molt saludable, i a més vull baixar pes (uns 3 kg), però per molt que ho intenti no puc. El meu pes és saludable, faig 1'60 aprox. i peso 53 kg, però em sento més grassa que la resta de nenes del meu curs. I també se que a la meva edat (13), no és saludable seguir dietes. Però també tinc mareigs molt sovint. Quan estic asseguda i m'aixeco ràpid, ho començo a veure tot borrós i negre, i m'he d'aguantar a algun lloc perquè sinó caic, de moment només m'he desmaiat una vegada. No practico un esport concret en un horari concret, però sovint surto a caminar o a nadar, o faig exercicis dins de casa (els típics amb una estoreta a terra i seguint un tutorial de YouTube).
Espero que em pogueu ajudar <3
Alba Garcia

Hola bonica!
Primer de tot, hem calculat el teu índex de massa corporal, amb les dades de pes i alçada que ens has deixat, i no necessites perdre pes! Si tens dubtes, sempre pots fer-te una revisió amb el teu metge o la teva metgessa, i així també li pots comentar això del mareig...
Pensa que tens 13 anys, i que et teu cos està canviant. Cadascú va a un ritme diferent i pot ser que tu t'estiguis desenvolupant abans que les teves companyes. A la pubertat (que sol començar als 12 anys) ens comença a canviar el cos: ens creixen els pits, ens surt pèl, en eixamplem de caderes i de malucs,... i són canvis que costen d'acceptar, però són bonics! El nostre cos es converteix en un cos de dona.
Està molt bé que facis esport, perquè és molt sa pel nostre organisme, però sobretot que no sigui una obsessió per "aprimiar", perquè no ho necessites. Fer esport es bo per passar-ho bé, per desconnectar, per tenir un estil de vida saludable...
Pel tema que ens comentes de les verdures, és normal que hi hagi alguns aliments que no ens agraden, però no els hi donis la esquena! A vegades un aliment, depen amb que el combinis i com el cuinis pot agradar-te més o menys. El teu paladar també s'ha de anar acostumant a sabors diferents, t'ho pots prendre com un descobriment, i anar provant por a poc, si no t'agrada, en menges menys, i menges més d'una altre cosa, la qüestió és anar experimentant!
Espero haver-te ajudat!
Un petó :)
Alba Garcia
Psicòloga
www.acab.org