He pillat als meus pares
Amb dues setmanes he sentit ja als meus pares tres vegades i ho passo molt malament sentir-ho tot desde el llit. Es pensen que vaig al llit i m'adormo automàticament i com deveu imaginar ho passo molt malament em fa molt fàstic i els pròxims dies estic de mal humor i no els hi parlo amb naturalitat. No ho faig a posta però em sento incòmoda després d'haver sentit el moment.
No sé que fer tinc por que hi hagi una quarta vegada i no els hi penso explicar el que passa ho passaria molt malament aquests temes a casa meves són temes tabú. Com puc fer perquè vegin que no dormo o que ho escolto?
Laia Sala

Hola!
Primer de tot, que sentis els teus pares és un indicador que la seva relació de parella encara gaudeix de bona salut (com a mínim a simple vista)!
Per altra banda, has de respectar els seus moments d'intimitat, no és fàcil trobar una estona per estar a soles amb la teva parella i, al vespre, quan tothom "dorm", sembla que és més fàcil.
Entenc que et pugui incomodar sentir els teus pares, però els hauràs de fer saber d'alguna manera que hi ha possibilitats que els sentis. Com? Provant diferents estratègies:
• Explica'ls que últimament et costa dormir i que tardes més del normal a agafar el son
• Tingues el llum encès (per llegir o mirar alguna sèrie) fins que no t'adormis (així ells també veuran si estàs desperta)
• Tanca les portes que comuniquen les habitacions
• Posa't música per anar a dormir i programa l'hora per apagar-se
• ... (quina altra opció proposes?)
Espero haver-te ajudat! A veure si funciona i et sents més tranquil·la ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25