Autolesions
Bona tarda, tinc un problema i es que fa un any i mig vaig pasar per un moment molt dur i va ser el primer cop que em va donar com una mena de trance en el que no volia escoltar a ningu ni parlar amb ningu només plorar i trencar-ho tot i el pitjor de tot vaig començar amb les autolesions ja que em feien sentir millor, d'alguna manera i desde aquell moment sempre que m'enprenyo molt o em posu moolt pero molt trista em pasa pero ara ja portava 3 mesos que no em passava fins a fa dos dies que vaig passar per una baralla molt forta amb el meu pare i la seva novia (la cual no soporto) ja he parlat d'aquest tema en altres consultes fa temps, i em va donar un trance (jo ho dic aixi encara que soni raro) el cas es que no se com fer perque pari cada cop va a pitjor es com si m'agradesi fer-me talls als braços i a les cames i necesito ajuda, consells perque això pari. Perque la sensació que tinc quan em passa aixó es horrible i despres de les autolesions es com si em quedes completament relaxada i no es normal... Potser no es el lloc mes adequat per demanar consells pero no se que fer...
Laia Sala

Hola Adilea,
Des de darrera una pantalla és difícil ajudar-te en aquesta situació. El més adequat seria que parlessis amb el teu pare i li expliquessis la situació. Si per algun motiu no et sents capaç, parla amb l'especialista de l'institut (a totes les escoles i instituts hi ha una persona especialista en psicologia o psicopedagogia que et pot assessorar).
Has de parar de tallar-te! Tu mateixa ets conscient que no t'aporta cap tipus de solució, només més problemes. No és una bona manera de gestionar la ràbia, la impotència i la por que sents. Sé que és la manera que has trobat, però no t'està ajudant... Les autolesions acaben provocant sentiments més foscos i més destructius... ho has de frenar ja!
Busca ajuda dins la teva família, a l'escola o amb les teves amigues. Explica-ho a algú i deixa que s'activi tot el sistema per ajudar-te. Deixa anar aquest pes tan enorme, explica el teu secret i veuràs com et sentiràs millor. Després potser caldrà que demanis ajuda professional per buscar altres formes per desfogar-te i gestionar aquest dolor.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25