Pes correcte???
Ultimament he estat comparant el pes de la gent que escriu consultes i no em cuadra.
Si jo peso 38 kg i faig 1,56, estic be?
Perque vaig veure una consulta de una persona que mesurava igual que jo i pesva 4 o 5 kg mes, i li veu dir que el seu pes no era correcte, per tant el meu tampoc ho seria.
(La persona tenia 15 anys i jo en tinc 12)
(Ignora faltes)😆
Alba Garcia

Hola bonica!
Primer de tot, dius que tens 12 anys, i segurament el teu cos s'està començant a desenvolupar. No pots comparar-te amb altres persones perquè els barems són diferents. Pensa que entre els 12 i els 15 anys el cos fa molts i molts de canvis, i per això no és sa que et comparis!
En general comparar-nos amb els altres no es gens saludable mai, cadascú és d'una manera, cadascú té un cos diferent i un número a la bàscula diferent, i el més important és estimar-nos i acceptar-nos tal i com som, perquè és això el que ens fa feliços i no la comparació.
Per la teva edat, amb aquest pes i aquesta alçada estàs dins de la normalitat, si que és veritat que segons l'índex de massa corporal que s'espera als 12 anys estàs al límit baix. Però nosaltres no podem saber si el teu pes és saludable perquè hi ha moltes coses de tu que no sabem i que són importants: com la genètica i el ritme de desenvolupament.
Si estàs preocupada per aquest tema, et recomanem que ho puguis comentar amb el teu pare o la teva mare, i aneu al metge que així segur que et podrà ajudar amb el que ens demanes!
Espero haver-te ajudat!
Un petonet
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org