L'alcohol i el tabac es poden detectar en les analitiques?
Hola Adolescents!
L'altre dia vaig sortir de festa i vaig beure alcohol i vaig fumar (cigarrets normals). Hauré de fer-me una analítica dintre d'una setmana i m'agradaria saber si es detecten aquestes substàncies al cap d'una setmana.
Gràcies ^^
Mari Angels

Hola!
Primer de tot, dir-te que beure i fumar MAI és una bona idea, i molt menys a la teva edat. Precisament a l'adolescència és quan més perillós és prendre substàncies tòxiques (no t'oblidis que tant el tabac com l'alcohol estan considerats com drogues, tot i ser legals), ja que és quan el cos d'una persona està en ple desenvolupament i formant estructures cerebrals i físiques que seran molt importants durant la resta de la teva vida i, si fiquem pel mig d'aquest desenvolupament substàncies tòxiques, podem contribuïr a un pitjor desenvolupament i emmagatzemar substàncies perilloses que el dia de demà poden convertir-se en problemes de salut molt greus. Sé que a la teva edat no es pensa en aquestes coses, però et recomano i desitjo de veritat que et pensis molt la continuïtat d'aquestes conductes de risc pel teu propi benestar. Dit això, que torno a repetir que et pensis molt detingudament, la teva pregunta és si l'alcohol i el tabac poden sortir a les analítiques. No sé quina mena d'analítiques t'has de fer, però totes les substàncies tòxiques que introduïm al nostre cos ténen un període de temps dintre nostre que varia segons la substància. Segons quines drogues es poden detectar inclús després d'anys d'haver-les pres (fent una analítica molt més complexa), però totes poden ser detectades entre uns dies i unes setmanes després de prendre-les.
Més que preocupar-te per si sortiran a les analítiques (suposo que tens por a possibles represàlies), pensa en el mal que et fas a tu mateixa a nivell físic i psicològic, ja que l'alcohol i el tabac són, precisament, les substàncies que més ràpidament generen adiccions en les persones.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.