Estic bé?
tinc 13 any i peso uns 65 quilos, tinc una mica de panxa però sóc alta (1'63 aprox.) i la osteopata em va dir que tinc els músculs molt més forts de com els hauria de tenir, també tinc les espatlles molt amples i de talla de sostenidor faig la 95 B. Fa poc em van sortir com unes estries a les aixelles i els meus pares em van dir que hauria de vigilar amb el que menjo. Jo em trobo estupendament bé i no tinc cap problema amb el meu físic però voldria saber si tinc sobrepes o que em pasa
Mari Angels

Hola!
Vols saber si estas bé de pes en funció de la teva alçada, ja que comentes que els teus pares t'han dit que hauries de vigilar amb el que menges perquè t'han sortit unes estries. Estic segura que els teus pares et donen consells pensant en el teu benestar, però hi ha una cosa molt important que tu mateixa has dit: et trobes estupendament i no tens cap problema amb el teu físic. M'agrada molt llegir això, de veritat. Ets una noia alta, amb una musculatura bastant forta i desenvolupada corporalment, amb la qual cosa el teu pes és completament normal. Cada persona té la seva pròpia constitució, així, hi ha nois i noies amb  l'espatlla més ampla, o les caderes, amb els braços més llargs o les cames més curtes.. afortunadament hi ha molta varietat i el més important, sempre, és sentir-se bé amb un mateix. Les estries son una cosa molt habitual en totes les persones, de fet, penso que no hi ha cap persona al món que no en tingui alguna, i surten perquè alguna part del nostre cos varia el seu volum de forma molt ràpida pel motiu que sigui (normalment per un "estiron" en el cas dels adolescents) i es trenquen unes fibres de la nostra pell, deixant un aspecte molt concret. No són cap cosa dolenta ni lletja, com t'he dit, són aspectes totalment normals dels cossos humans, como les pigues o qualsevol altra peculiaritat.
El que sí has de fer, que és el que hem de fer tothom per mantindre la nostra salut, és menjar sa i equilibrat, augmentant (si ho consideres necessari) el consum de fruita i verdura diària. Hem de menjar cereals, fruita, verdura, carn, peix, greix (sí, greix també, molt millor si és derivat de l'oli d'oliva o el peix blau, com el salmó o les sardines). Menjant 5 àpats al dia, de forma variada i moderada (sense quedar amb gana però tampoc tips), i limitant sucres i greixos derivats de bolleries o segons quin tipus d'embotits, així com llaminadures, estem ajudant al nostre cos a estar sa i desenvolupar-se bé. Dic limitar perquè no t'has de prohibir cap aliment, l'únic que no és bó menjar cada dia aquest tipus d'aliments. A més a més, t'animo a practicar esport de forma moderada i habitual, ja siguin esports en grup o sortir a caminar, nedar.. ja que ajuda molt al correcte funcionament del cos humà.
Per últim, si en algun moment de la teva vida creus que has de perdre pes, MAI ho facis pel teu propi compte, és necessari que ho supervisi un professional per tal de no caure en malalties ni problemes físics.
De nou, animar-te a seguir sentint-te bé amb tu mateixa i el teu cos, és una cosa molt bona i t'has de sentir molt contenta de tenir aquest pensament i estimar-te tal com ets.
Una abraçada.