envejes??
hola...espere que em respongau ràpid, perfavor. He elegit aquesta categoria per la questió de que posa que també serveix per a problemes d'autoestima. Bueno, ho conte. He començat primer de batxillerat. Hi ha una xica en classe que és mooooolt guapa, té molt bon cos i és alta. La XICA PERFECTA. A mi m'agrada molt escriure i llegir. I he descobert que ella te els mateixos interessos que jo. Escriure, llegir...pero és més guapa. Estic molt trista per què vull ser unica, vull destacar en algo que m'apassiona tal com és l'escritura, i senc que ella m'ho robarà. No tinc que fer res, però això de que siga la meua versió pero més guapa i atractiva, em mata. I si escriu millor que jo? El mateix bat, interessos...te ulls blaus i es rubia, bon cos, li agrada escriure...sempre m'autodestrosse a mi mateixa per si em furten un lloc que nisiquiera tinc. A més senc que no encaixe i la meva millor amiga tambe escriu super be. De xicoteta sempre em comparaven en una companya, i jo nestic farta, senc que mai puc brillar, que hi han de millors que jo...que puc fer??
Alba Garcia

Hola Nublina!
Gràcies per escriure al consultori ;)
Amb tot el que ens expliques, ens sembla que tens una baixa autoestima, i aquesta es deteriora per la comparació. Dius que de petita t'havien comparat amb una companya i això devia resultar molt dur...
Et diré una cosa, ETS ÚNICA i IRREPETIBLE. I si fas una cosa que t'apassiona... això és el que et farà brillar. Brillar no vol dir ser "la millor" sinó sentir-te feliç, satisfeta, emocionada amb el que fas. I que hagis trobat el que t'apassiona, és molt positiu. No ho deixes perdre! Al final la vida és teva, tu decideixes si vols gaudir del que fas o vols estar mirant si hi ha algú que ho fa millor.
El que tu consideres "perfecte" no és universal. En la varietat està la riquesa... segurament el que tu trobes bonic, hi haurà algú altre no ho veurà així o que li agradaran altres coses. I fins i tot m'atreviria a dir que aquesta persona a qui tu consideres perfecte, segurament també hi ha coses de ella mateixa que no li agraden...
Per tenir una bona autoestima, el primer pas és aceptar com som i estimar-nos incondicionalment. No cal que ens fem mal a nosatres mateixes mirant si hi ha gent millor o no... és una batalla perduda! Si ho mires de la manera que ho estàs mirant "sempre hi haurà algú millor que nosaltres en tot..." així doncs que hem de fer? Aceptar-ho i valorar el que fem nosaltres.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
www.acab.org